StudentenWerk boekt omzetgroei van 39 procent

0

De uitzendorganisatie StudentenWerk boekte dit jaar een groei in omzet van 39 procent. De brutomarge bleef iets achter.

Directeur Hugo de Koning: "Onze doelstelling was eigenlijk 30 procent groei”. De Koning is daarmee duidelijk content, en verwijst naar de 6 procent groei die de uitzendbranche in 2011 gemiddeld boekte.

Uitzenduren
Het aantal uitzenduren van het in 1999 opgerichte bedrijf steeg met 32 procent tot ruim 3,1 miljoen uitzenduren. Het gemiddeld aantal uitzenduren in de uitzendbranche steeg 5 procent.

Lagere marges
In verhouding met de omzetgroei is de brutomarge in 2011 iets achtergebleven. Deze is 20 procent gegroeid ten opzichte van 2010.

Vooruitzichten 2012
StudentenWerk hoopt in 2012 de groei van 40 procent vast te houden. “Om de marge weer omhoog te halen wordt de focus niet alleen op de grote contracten gelegd, maar ook op het MKB. StudentenWerk heeft hiernaast uitbreidingsplannen met zes nieuwe vestigingen waaronder Amsterdam Oost, Nijmegen en Deventer. Hiermee komt het totaal aantal vestigingen in 2012 op 28,” aldus de uitzendorganisatie in een persbericht.

StudentenWerk
Het bedrijf dat, naar eigen zeggen, “een van de eerste organisaties” was waar men online kan solliciteren, heeft ook een internationale tak, StudentJob. StudentenWerk heeft 23 vestigingen.
 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer