Adecco denkt bodem in zicht te hebben

0

Het Zwitserse uitzendbedrijf Adecco denkt dat de Europese markt de bodem heeft bereikt. Dat liet de internationale marktleider dinsdag weten.

Adecco zag de omzet in het eerste kwartaal met 10 procent dalen tot 4,6 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (ebita) zakte met 30 procent ten opzichte van het voorgaande jaar, tot 127 miljoen euro. Onder de streep bleef een nettowinst over van 67 miljoen euro. Dat was 40 procent minder dan een jaar eerder.

 

Volgens bestuursvoorzitter Patrick De Maeseneire lijkt de omzet in Europa de bodem nu wel min of meer te hebben bereikt. In Frankrijk blijven de omstandigheden volgens het bedrijf moeilijk, maar in de andere delen van Europa is de ontwikkeling van de omzet sinds het begin van dit jaar gestabiliseerd of licht verbeterd. In maart kromp de totale omzet van Adecco nog met 4 procent en die lijn zette in april door.


(c) ANP 2013

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer