Grootste ergernis bij solliciteren: geen reactie

0

Werkzoekenden ergeren er zich bij een sollicitatie het meest aan als het aangeschreven bedrijf niet reageert. Van de werkzoekenden blijkt 70% dit de vervelendste ervaring bij solliciteren te vinden.

Werkzoekenden ergeren er zich bij een sollicitatie het meest aan als het aangeschreven bedrijf niet reageert. Van de werkzoekenden blijkt 70% dit de vervelendste ervaring bij solliciteren te vinden.

Dat blijkt uit een onderzoek van uitzendbureau Unique onder 2.139 mensen. Ook de standaardreactie van de betrokken recruiter wordt niet erg op prijs gesteld, hoewel minder mensen zich hieraan ergeren; 19% zegt dit vervelend te vinden.

Dat bedrijven de werkzaamheden mooier voorstellen dat ze in werkelijkheid zijn blijkt voor 6% van de sollicitanten storend te zijn. En 5% van de ondervraagden ergert zich er aan als de organisatie het cv van de kandidaat niet goed blijkt te kennen.

Volgens directeur Raymond Puts van Unique kost het sollicitatietraject organisaties veel tijd. ‘Het komt regelmatig voor dat organisaties sollicitanten niet op de hoogte stellen van het verloop van het proces. Om het bedrijfsimago positief te houden is het een minimale effort om sollicitanten op zijn minst een bevestiging of afwijzing te sturen.”

Bron: Unique

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer