Twittercampagne publiek-private samenwerking

0

Publiek-private samenwerking leidt tot meer matches en dus is het zaak om meer aandacht te geven aan goede voorbeelden van publiek-private samenwerking in het sociaal domein. Met die gedachte zijn ABU, NBBU, OVAL, ministerie van SZW, Servicepunt Flex en de Programmaraad (UWV, VNG, Divosa en Cedris) een gezamenlijke twittercampagne begonnen met de hashtag #PPSnu.

Sinds juni (re)tweeten ABU, NBBU, OVAL, ministerie van SZW, Servicepunt Flex en de Programmaraad  praktijkvoorbeelden en tips over samenwerkingen tussen private intermediairs en UWV en gemeenten. Het doel van de actie is werkzoekenden (met een afstand tot de arbeidsmarkt) en werkgevers te matchen.

Aart van der Gaag, ambassadeur van de Banenafspraak voor werkgevers in de marktsector, hield tijdens zijn presentatie van het boek Honderdduizend banen eind juni een warm pleidooi voor publiek-private samenwerking. In het boek staan 20 verhalen uit de praktijk.

Tweeten met #PPSnu
Wie zelf praktijkvoorbeelden of publicaties kent kan ze tweeten met #PPSnu. De twittercampagne wordt in het laatste kwartaal van 2015 afgesloten met een mini-conferentie.

De volgende organisaties kunnen worden gevolgd: @ABUnl, @NBBU, @OVAL_branche, @Servicepuntflex, @VNGemeenten, @Cedris, @Divosa, @UWVnl, @samenvdklant en @MinisterieSZW .

Bronnen: ABU, 100000banen.nl

Lees ook:
Aart van der Gaag boegbeeld 100.000 banenplan

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer