Netwerken als wervingstool

0

Om de beste flexkrachten te vinden, beginnen organisaties steeds meer met netwerken te opereren. Voor uitzenders betekent dit het risico dat bedrijven buiten hen om gaan werven. Maar volgens Han Mesters, spreker op het Flexcongres dat op 30 oktober plaatsvindt, is het juist een enorme kans.

Veranderingen in de flexmarkt vragen om innovatie en flexibiliteit om hier op in te blijven spelen. Om de beste flexkrachten te vinden, gaan organisaties steeds meer met netwerken opereren. Zo worden ZP’ers (zelfstandige professionals met een HBO+ opleiding) steeds vaker door bedrijven rechtstreeks uit de markt gehaald, en niet meer via bureaus.

Relatie opbouwen

Volgens Han Mesters, spreker tijdens het Flexcongres dat op 30 oktober plaatsvindt in Amsterdam, kunnen uitzenders deze potentiële bedreiging omzetten in kansen. Volgens Mesters is het voor uitzenders juist een enorme kans om een blijvende relatie op te bouwen met de juiste professionals. Dat is de reden dat veel bedrijven online communities oprichten, met als doel te ‘vinden, volgen en verbinden’. Tijdens het Flexcongres gaat hij dieper op dit onderwerp in.

Han Mesters is Sector Bankier bij ABN AMRO en binnen de afdeling Sector Advisory verantwoordelijk voor de zakelijke dienstverlening. Hij geeft regelmatig presentaties over trends in zijn sector en heeft een aantal rapporten geschreven over human capital als bindend element.

Meer info over het Flexcongres: www.flexcongres.nl

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer