Tempo-Team start campagne over veranderende arbeidsmarkt

3

Vandaag start Tempo-Team met een nieuwe multimediale campagne: ‘Blijf Bezig’.

Via TV, radio, outdoor, print en online media wordt Nederland opgeroepen mee te denken over de huidige arbeidsmarktsituatie. Tempo-Team neemt een aantal stellingen in over de huidige arbeidsmarkt met de vraag: ‘Werkt dat nog wel?’

De samenleving, en daarmee de arbeidsmarkt, is continu in ontwikkeling. Tempo-Team ziet dat de manier van werken achter blijft op de arbeidsmarktontwikkelingen. Nog steeds worden er traditionele werktijden aangehouden, werken er meer mannen dan vrouwen, meer jongeren dan ouderen en relatief meer autochtonen dan allochtonen.

“De komende jaren krijgen we, vanwege de vergrijzing, te maken met een structureel arbeidstekort. Niet alleen kwantitatief, maar ook kwalitatief. In bepaalde sectoren gaan we echt vastlopen als we nu niet de bakens verzetten. Stimulering van de arbeidsparticipatie zien wij als een van de speerpunten om hier mee aan de slag te gaan. Er staan nog grote groepen aan de kant die willen instromen,” aldus Kees Stroomer, directeur Tempo-Team. “Als grote en brede HR dienstverlener zie ik het als onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om de dialoog over deze actuele issues op te starten en gezamenlijk aan oplossingen te werken. Vandaar ook het online platform Blijfbezig.nl.

Via dit online discussieplatform kan een ieder zijn mening geven over actuele thema’s zoals vergrijzing, flexibilisering en arbeidsintegratie.
 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

3 reacties

  1. aangezien ik al een jaar werkloos ben heb ik toch de indruk,dat aangezien mijn leeftijd (51 jaar) ik toch nog enige hoop kan hebben,op een betaalde baan.PETJE AF TEMPO TEAM !!!!!!!!

  2. Erik Overdick op

    Tempo-Team neemt hierbij een voorschot op de komende campagnes in november over Het Nieuwe Werken (HNW). Binnen die beweging worden vele facetten zichtbaar gemaakt waar het gaat om flexibilisering, verantwoordelijkheid en zelfstandigheid in combinatie met de arbeidsmarktontwikkelingen.

    Het is een prima en belangrijk initiatief om werkgevers en werknemers te laten nadenken over vandaag en de toekomst, en daarmee de crisis achter ons te laten.

    Het is een feit dat ons in de zeer nabije toekomst nieuwe uitdagingen te wachten staan die we nog niet eerder hebben hebben meegemaakt waar het gaat om arbeidsparticipatie en de manieren waarop mensen op de arbeidsmarkt willen werken.

    Het is opmerkelijk dat er nog een groot deel van de werkgevers erg voorzichtig zijn om over nieuwe manieren van arbeidsparticipatie na te denken. En toch ontkomen we er niet aan, het is onvermijdelijk dat daar nieuwe ontwikkelingen zich snel achter elkaar opvolgen.

    Wat een punt van aandacht is, is hoe de overheid met deze ontwikkeling omgaat om dit wetgeving-technisch mogelijk te maken door het arbeidsrecht te hervormen.

  3. Kees Luikens op

    Deze materie speelt natuurlijk al een paar jaar dus leuk voor Tempo Team maar niets nieuws onder de zon aangezxien deze discussie al een tijd wordt gevoerd bij verschillende bedrijven!

Reageer