Onderwerp: Flexwerkers

De arbeidsmarkt flexibiliseert en de flexschil bij bedrijven blijft groeien. Dat biedt kansen voor flexondernemers. De arbeidsmarkt is echter ook zeer divers. Er zijn tal van typen flexwerkers, van uitzendkrachten, gedetacheerden tot oproepkrachten. Arbeidsmigranten, arbeidsgehandicapten, 50-plussers, zzp’ers, hoog- en laagopgeleiden – de verschillende doelgroepen vragen allemaal om een eigen marktbenadering. Ook de werving en selectie en behoefte aan opleidingen en ontwikkeling verschilt per doelgroep. Hoe speelt de ondernemer in flex daar optimaal op in? Flexmarkt brengt actuele strategisch en praktische informatie over bemiddeling van flexwerkers.

Artikelen over het onderwerp flexwerkers

Flexwerkers
De structuur van een presentatie

Elk presentatie heeft een bepaald stuctuur. Als leidraad
kun je de  ‘boomstructuur’ nemen om je boodschap over
te brengen. Nadenken over je doelgroep en de inhoud van
je presentatie is hierbij onontbeerlijk.

Flexwerkers
Start van een presentatie

Bij een presentatie is het belangrijk dat de
aandacht van het publiek direct wordt geprikkeld. Begin bijvoorbeeld met een vraag
waarop je zelf antwoord geeft of begin met een verrassende mededeling.

Flexwerkers
Voorbereiding van presenteren

Een presentatie maken begint met het ‘organiseren’.
Essentieel daarin is het voor jezelf duidelijk maken wat je motief, doel en
resultaat moeten zijn.

Brancheinformatie
Kern van een presentatie

Na de inleiding kom je tot de kern van je verhaal, het
centrale thema. Ga vanuit de kern van het onderwerp naar de hoofdzaken en
vervolgens naar de bijzaken.

1 91 92 93