Flexmarkt-poll: nog veel te winnen met automatisering

2

Ruim de helft van de uitzendorganisaties heeft de back office niet of slechts ten dele geautomatiseerd. Driekwart van de intercedenten is hierdoor meer tijd kwijt dan gewenst met administratieve handelingen in plaats van acquisitie.

In samenwerking met WePayPeople heeft Flexmarkt onlangs een korte online enquête gehouden onder lezers om de mate van automatisering bij uitzendorganisaties te polsen.

Automatisering backoffice
Benieuwd naar de automatiseringsgraad van de werkprocessen binnen uitzendorganisaties (digitale inschrijving, contractverstrekking, controle, facturatie gewerkte uren, et cetera) vroegen wij ‘In hoeverre is uw back office geautomatiseerd?‘ Opvallend is dat van de dertig respondenten meer dan de helft zegt dat hun backoffice niet of onvoldoende geautomatiseerd is. 10% antwoordt ‘niet’, 23% zegt ‘onvoldoende’ en 30% antwoordt ‘enigszins’. Gesteld kan worden dat op het gebied van automatisering van de back office er nog veel valt te winnen.

Administratieve handelingen
Op de stelling ‘onze intercedenten/consulenten zijn nog teveel bezig met administratieve in plaats commerciële handelingen‘ antwoordt bijna driekwart (74%) van de 53 respondenten dat zij het hiermee eens zijn. Bijna alle overige respondenten onderschrijven de stelling enigszins (19%) of niet eens/niet oneens (6%). Voorzichtige conclusie is dat de Flexmarkt-lezer vindt dat de intercedenten binnen hun organisatie meer hun handen vrij zouden moeten hebben voor acquisitie in plaats van administratie.

Lees ook:

Flexdiner

Deze enquête wordt gehouden in aanloop naar het Flexdiner, dat op 21 mei a.s. op Landgoederij Bunnik plaatsvindt. Dit exclusieve diner is een unieke mogelijkheid tot netwerken en kennisdeling met arbeidsmarkt- en flexspecialisten. Centraal staan de kansen die technologische ontwikkelingen bieden aan de flexbranche. WePayPeople is hoofdsponsor van het Flexdiner. Geïnteresseerd? Kijk op www.flexcongres.nl en meld u aan.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

2 reacties

  1. Dank je wel Flexmarkt redactie voor dit onderzoek. Backoffice organisatie als Payper HRM spelen uitvoerig in op de behoefte om de administratieve processen steeds meer uit de dagelijkse praktijk van uitzendbureaus weg te halen en te houden. De focus op commercie zorgt ervoor dat de omzet hoger wordt. Laat die (administratieve) processen over aan bedrijven die zich daarin gespecialiseerd hebben. Op <a title=’Payper HRM’ href=’http://www.payper.nl/uitzendbureau’>www.payper.nl/uitzendbureau</a> lees je wat meer details. 

  2. Roy vab der Lee op

    Het onderzoek onder 30 bureaus lijkt mij nu niet echt representatief voor de flexmarkt. Nagenoeg alle huidige softwarepakketten voor de uitzendbranche ondersteunen de meeste bedrijfsprocessen voor de branche. De 30 deelnemers moeten maar eens googelen op uitzendsoftware. Ben benieuwd welke bureaus er hebben gereageerd! 

Reageer