FlexxFlow: persoonlijk zonder concessies

0

Joanne Berghuis-Nijboer en Mirjam de Bruin, vrouwen met ervaring bij grote uitzendorganisaties, zijn dit voorjaar gestart met hun eigen uitzendbureau: FlexxFlow. “Het idee om nooit concessies te hoeven doen aan de persoonlijke aanpak deed ons besluiten voor onszelf te beginnen.”

Flexmarkt publiceert in elke editie een interview met een nieuwkomer in de sector die vertelt hoe hij of zij het ondernemerschap in de flexbranche in praktijk brengt. In de oktober-editie een interview met Joanne Berghuis-Nijboer en Mirjam de Bruin, de oprichters van FlexxFlow.

Joanne Berghuis-Nijboer en Mirjam de Bruin waren allebei een tijdje uit de flexbranche* om een gezin te stichten, maar hun oude werk bleef trekken. Vooral het persoonlijke contact met veel verschillende mensen maakt voor de twee compagnons het bemiddelingswerk bijzonder. Dat moet je als klant van FlexxFlow in Biddinghuizen dan ook terugzien in de dienstverlening. Tot zover niks bijzonders. Hoeveel bureaus beloven niet dat zij echt – écht! – de mens centraal stellen. “Enige tijd geleden liep ik zelf naar binnen bij een vestiging van een groot uitzendbureau om te solliciteren”, vertelt De Bruin. “Daar kreeg ik te horen dat ik mijn cv maar moest uploaden via de website. Iedereen belooft persoonlijke aandacht, maar steeds minder bureaus geven het echt.” Het was geen langgekoesterde droom om zelf te ondernemen. “Maar het idee om nooit concessies te hoeven doen aan het persoonlijke, deed ons besluiten voor onszelf te starten”, zegt Berghuis-Nijboer. Geen standaard-smsjes “Bij ons gaat niet alles digitaal”, vertelt Berghuis-Nijboer. “Natuurlijk kun je je online inschrijven, maar daarop volgt altijd een uitnodiging voor een gesprek. Ik weet dat andere bureaus soms mensen bemiddelen waarvan ze alleen het CV hebben gezien. Ik kan me niet voorstellen hoe je dan een goede match kunt maken.” De Bruin: “Ook als we niet direct een baan hebben voor iemand, houden we contact. Persoonlijk, dus niet met standaard-smsjes waarop je niet kunt reageren. En als we wel iemand bemiddelen, komen we langs op de werkplek om te kijken hoe het gaat.”

TIP! Lees: Ook je eigen uitzendbureau starten? Dit moet je weten!

Uitzendbureau in de regio

Als je op de kaart een cirkel van twintig kilometer rondom vestigingsplaats Biddinghuizen trekt, kom je veel groen tegen. De bedrijvigheid in de directe omgeving bestaat dan ook vooral uit agrarische bedrijven. “Uien en aardappels. Dat zijn hier de belangrijkste exportproducten. Maar in de agrarische hoek direct om Biddinghuizen heen zijn al veel uitzendbureaus actief, vooral met buitenlandse werknemers. Wij richten ons daarom op een veel grotere regio, zo ongeveer van Almere tot Nijkerk en Zwolle. Laatst hebben we zelfs iemand bemiddeld voor een baan in Drachten”, aldus Berghuis-Nijboer. Vliegveld Lelystad FlexxFlow specialiseert zich ook niet in een bepaalde branche. De dames merken wel dat vooral in de administratie en logistiek de vraag aantrekt. “Daaraan zie je dat het echt weer goed gaat met de economie. In de logistiek verwachten we in de toekomst zelfs een nog grotere groei vanwege de uitbreiding van vliegveld Lelystad.” Om de druk op Schiphol te verlagen, moeten straks tot 45.000 vluchten kunnen worden uitgevoerd vanaf Lelystad. Enkele onderhouds- en logistieke bedrijven hebben zich al gevestigd rond het nieuwe vliegveld. Ondanks een rustige vakantieperiode heeft FlexxFlow een prima start gemaakt sinds de oprichting in mei 2017. “Sinds halverwege augustus trekt het aantal aanvragen weer enorm aan”, zegt Berghuis. De ambitie is om te groeien, maar FlexxFlow heeft geen meetbare doelen gesteld over het aantal vestigingen of personeel. “Groei mag in elk geval nooit ten koste gaan van onze persoonlijke aanpak. We willen onszelf blijven en er ook zelf een leuke baan aan hebben”, verklaart  De Bruin.

*Joanne Berghuis-Nijboer werkte bij Randstad en was betrokken bij de oprichting van een werving- en selectiebureau. Mirjam de Bruin werkte onder meer als intercedente bij Unique.

Dit artikel, geschreven door Frans Tilstra, is gepubliceerd in de oktobereditie van Flexmarkt. In de rubriek Starter portretteert Flexmarkt elk nummer een nieuwkomer in de flexbrance. Ook Flexmarkt ontvangen?

 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer