Vijftien tips over telefonische omgangsvormen

0

Richtlijnen om het contact aan de telefoon correct af te handelen.

 

Het komt dagelijks voor dat je telefonisch contact hebt met uitzendkrachten. De volgende richtlijnen kunnen je helpen om het contact aan de telefoon correct af te handelen.
  1. Zorg voor bereikbaarheid
  2. Houd gesprekken kort en zakelijk
  3. Neem een telefoon binnen drie keer overgaan op
  4. Neem de telefoons van collega’s op, als ze weg zijn.
  5. Noteer de naam van de ander en probeer die te gebruiken.
  6. Probeer eens te glimlachen bij het spreken, dat werkt.
  7. Verbind zo door dat alle partijen geïnformeerd zijn.
  8. Articuleer en spreek niet te snel.
  9. Laat de ander uitspreken.
  10. Niet telefoneren naast ander werk, geef de ander de volle aandacht.
  11. Vraag of de ander teruggebeld wil worden bij langer wachten.
  12. Door open vragen te stellen, kan iemand zich beter uiten.
  13. Vat een vraag of klacht samen, zodat duidelijk wordt dat deze begrepen is.
  14. Bedank de ander bij naam, bij het beëindigen van het gesprek.
  15. Verbreek de verbinding als laatste.
Auteur: Sander Schroevers

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer