Onderwerp: Ondernemen

Excellent ondernemen in flex is niet voor niets de pay off van het vakblad Flexmarkt. Ook online brengt Flexmarkt vakinformatie om de flexondernemer zijn of haar werk zo goed mogelijk te laten doen. Van het starten van een uitzendbureau, optimaal inspelen op veranderende wet- en regelgeving tot het benutten van kansen in de uitzendmarkt. Flexmarkt.nl brengt strategische visies, ontwikkelingen in flexvormen als detachering, contracting en msp, automatisering van de back office en trends in recruitment.

Artikelen over het onderwerp ondernemen

Ondernemen
‘De kracht van persoonlijk contact in coronatijd’

Marjolein van de Veerdonk maakte middenin de crisis de overstap van Manpower naar WerkTalent. Een uitzendorganisatie die werkt met zelfstandige uitzendondernemers. Juist in coronatijd bewijst deze formule haar kracht, stelt Van de Veerdonk. “Zij kennen de lokale markt, hebben persoonlijk contact met opdrachtgevers en kandidaten en hebben een enorme drive om snel te schakelen.”

Ondernemen
TalentZ: langdurig werklozen matchen op talent

Als je mensen succesvol naar werk wilt begeleiden, moet je kijken naar hun talenten en niet alleen naar opleiding of werkervaring. Met die aanpak wil matchingplatform TalentZ ook langdurig werklozen aan het werk helpen.

Algemeen
Pak je kansen op de Duitse flexmarkt

De potentie van de Duitse (uitzend)markt is ontzettend groot. Maar je hebt een vergunning nodig om in Duitsland te mogen uitzenden en die vergunning is nogal lastig te bemachtigen. Hoe je zonder de hele waslijst aan controles te hoeven doorlopen en zonder zelf een vergunning te organiseren, toch eenvoudig in Duitsland kunt uitzenden.

Ondernemen
Uitzendbranche is toonbeeld van veerkracht

De uitzendbranche herstelt snel na de klap van de coronacrisis. De zakelijke sector dienstverlening, met de uitzendbranche voorop, toont veerkracht. Dankzij deze  flexibiliteit kan de uitzendbranche weer groei tegemoet zien de komende jaren.

Ondernemen
De ontwikkeling van de flexschil en de toekomst van uitzenden

Ook in dit ‘coronajaar’ heeft TNO in opdracht van de ABU weer onderzoek gedaan naar het flexgedrag van werkgevers. Tot nog toe kwamen de voorspellingen vrijwel helemaal uit. Flexmarkt-hoofredacteur Wim Davidse duidt de analyses van TNO en schetst een toekomst vol kansen voor uitzenders.

1 2 3 80