Onderwerp: Ondernemen

Excellent ondernemen in flex is niet voor niets de pay off van het vakblad Flexmarkt. Ook online brengt Flexmarkt vakinformatie om de flexondernemer zijn of haar werk zo goed mogelijk te laten doen. Van het starten van een uitzendbureau, optimaal inspelen op veranderende wet- en regelgeving tot het benutten van kansen in de uitzendmarkt. Flexmarkt.nl brengt strategische visies, ontwikkelingen in flexvormen als detachering, contracting en msp, automatisering van de back office en trends in recruitment.

Artikelen over het onderwerp ondernemen

Ondernemen
‘Flexondernemer, ga digitaal denken!’

De digitalisering gaat absoluut ook de uitzendbranche stevig veranderen. Heb je als ondernemer straks nog wel recruiters, intercedenten, marketeers en verkopers nodig? Heb je als inlener nog wel een uitzendbureau nodig?

Ondernemen
Helft bedrijven nog niet bezig met robotisering

Voor twee op de vijf bedrijven (40%) zijn robotisering en kunstmatige intelligentie een ver-van-hun-bedshow. Directeuren zijn zich bewust van de opkomende trends als robotisering en kunstmatige intelligentie, maar zijn nog niet bezig met de doorvertaling naar de werkvloer.

Ondernemen
De 5 belangrijkste competenties van een recruiter

De snelle veranderingen in de recruitmentmarkt eisen van de recruiter dat hij of zij én een generalist is én een specialist. De vier winnaars van de verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2017 noemen vijf belangrijke competenties waarover de recruiter van nu moet beschikken.

Brancheinformatie
‘De WAB, maar dan andersom’

Minister Wouter Koolmees (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) heeft maandag zijn Wet arbeidsmarkt in balans (WAB). Vanuit de uitzendbranche kwam hierop al veel kritiek. Ook Patrick Hustinx (Professionals in Flex) spaart in zijn recente blog Koolmees niet. “De minister zou andersom moeten denken.”

Ondernemen
ING: uitzendbranche kan tot 70% markt verliezen aan platformen

Uitzendbureaus, arbeidsbemiddelaars en payrollers kunnen binnen tien jaar 20 tot zelfs 70% van hun markt verliezen als platformgiganten als LinkedIn of de spin-offs van Deliveroo en Uber zich gaan richten op de arbeidsmarkt. Alleen door zelf als platform te gaan werken, kan de uitzendbranche haar bemiddelingsrol behouden.

Ondernemen
Drie trends in recruitment

De vier winnaars van de verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2017 over de drie belangrijkste trends: recruitment is een vak geworden, de recruitmentmarkt wordt steeds grilliger en met candidate engagement ga je de schaarste te lijf.

Ondernemen
‘Kunstmatige intelligentie bepaalt de toekomst van recruitment’

Kunstmatige intelligentie (AI) krijgt een enorme invloed op het werk van de recruiter. Die moet een verstandige afweging maken tussen mens en computer. En ook de selectiecriteria bij het vinden van toekomstig talent veranderen door de digitalisering. ‘Drijfveren en persoonskenmerken winnen het in de toekomst van competenties en ervaring.’

1 2 3 64