Onderwerp: Ondernemen

Excellent ondernemen in flex is niet voor niets de pay off van het vakblad Flexmarkt. Ook online brengt Flexmarkt vakinformatie om de flexondernemer zijn of haar werk zo goed mogelijk te laten doen. Van het starten van een uitzendbureau, optimaal inspelen op veranderende wet- en regelgeving tot het benutten van kansen in de uitzendmarkt. Flexmarkt.nl brengt strategische visies, ontwikkelingen in flexvormen als detachering, contracting en msp, automatisering van de back office en trends in recruitment.

Artikelen over het onderwerp ondernemen

Ondernemen
Bang voor nieuwe uitzendsoftware?

Uitzendorganisaties die toekomstbestendig willen ondernemen, kunnen niet zonder gebruiksvriendelijke en intuïtieve software. Dat weten de meeste uitzenders ook wel, zoals ze ook beseffen dat een moderner systeem geen overbodige luxe zou zijn. Toch hikken veel uitzendbureaus aan tegen een overstap, uit de angst om primaire processen te verstoren.

Ondernemen
LPC hard op weg naar nog meer overnames

Han van Horen (HOBIJ) en Cor Konings (Goodmorning) hebben elkaar gevonden in het streven naar goed werkgeverschap voor arbeidsmigranten. Samen geven zij leiding aan Labour Power Company (LPC), een groep zelfstandige uitzendbedrijven, die deze maand de 7e overname in korte tijd doet en voor dit jaar meer overnames aankondigt. “Wij zijn op zoek naar mooie uitbreidingen.”

Ondernemen
🔒 LPC hard op weg naar nog meer overnames

Han van Horen (HOBIJ) en Cor Konings (Goodmorning) hebben elkaar gevonden in het streven naar goed werkgeverschap voor arbeidsmigranten. Samen geven zij leiding aan Labour Power Company (LPC), een groep zelfstandige uitzendbedrijven, die deze maand de 7e overname in korte tijd doet en voor dit jaar meer overnames aankondigt. “Wij zijn op zoek naar mooie uitbreidingen.”

Ondernemen
Digitalisering uitzendbranche nog niet op gewenste niveau

Hoe ver zijn uitzend- en detacheringsbureaus met de digitalisering binnen hun bedrijf? Dat valt enigszins tegen. Slechts een derde van de respondenten (38%) zegt dat hun werkprocessen voldoende geautomatiseerd zijn. Wel maakt ruim de helft van de flexbedrijven op dit moment een  automatiseringsslag door.

Ondernemen
Pay for People: ‘We trekken samen met intermediairs op om de markt te benutten’

‘Pay for People verandert met je mee’  is het motto van backofficedienstverlener Pay for People. “De intermediair heeft te maken met veel werkfacetten zoals cv’s invoeren en cao’s bijhouden. Dat kost veel tijd. Door een koppeling tussen back- en frontoffice geven wij intermediairs de focus op hun werk terug”, vertellen relatiemanager Sharon van Tussenbroek en directeur Timo Rijsdijk van Pay for People.

Ondernemen
Maqqie: ‘Wij zijn de Spotify van de arbeidsmarkt’

Een App waarop uitzendkracht en inlener elkaar direct kunnen vinden en alle administratieve rompslomp automatisch geregeld wordt. Een Maqqie [makkie] dus. Oprichter Pieter Jacob Leenman is niet alleen ambitieus, maar ook een idealist. “Ons hogere doel is de arbeidsmarkt in beweging krijgen, gemakkelijk werk delen met elkaar door digitalisering.”

Ondernemen
🔒 Maqqie: ‘Wij zijn de Spotify van de arbeidsmarkt’

Een App waarop uitzendkracht en inlener elkaar direct kunnen vinden en alle administratieve rompslomp automatisch geregeld wordt. Een Maqqie [makkie] dus. Oprichter Pieter Jacob Leenman is niet alleen ambitieus, maar ook een idealist. “Ons hogere doel is de arbeidsmarkt in beweging krijgen, gemakkelijk werk delen met elkaar door digitalisering.”

Arbeidsmarkt
Yacht: 10 arbeidsmarkttrends (en hoe daarmee om te gaan)

De arbeidsmarkt kende de afgelopen jaren veel onzekerheid. Corona en schaarste speelden daarin een belangrijke rol. Hoe flexibel en creatief moeten flexondernemers zijn om met de (on)voorspelbare markt om te gaan? De experts van Yacht zetten de belangrijkste trends op een rij.

1 2 3 4 5 92