Onderwerp: Ondernemen

Excellent ondernemen in flex is niet voor niets de pay off van het vakblad Flexmarkt. Ook online brengt Flexmarkt vakinformatie om de flexondernemer zijn of haar werk zo goed mogelijk te laten doen. Van het starten van een uitzendbureau, optimaal inspelen op veranderende wet- en regelgeving tot het benutten van kansen in de uitzendmarkt. Flexmarkt.nl brengt strategische visies, ontwikkelingen in flexvormen als detachering, contracting en msp, automatisering van de back office en trends in recruitment.

Artikelen over het onderwerp ondernemen

Ondernemen
Wanneer komt Google for Jobs naar Nederland?

Google for Jobs wint internationaal terrein. De widget van zoekmachinegigant Google heeft als doel om de afstand tot de beste vacature kleiner te maken dan andere vacatureplatforms tot op heden weten te realiseren. Maar tegen de verwachtingen in is Google for Jobs nog niet in Nederland gelanceerd. Waarom niet? En belangrijker nog, wanneer wel?

Ondernemen
Coöperatie als reddingsboei voor uitzenders na WAB

Door de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) komen uitzenders die ook payroll doen in de problemen. De nieuwe coöperatie SamenWerkt biedt uitkomst.  ‘Leden kunnen ook na 1 januari 2020 probleemloos blijven uitzenden of detacheren.’

Ondernemen
Een data-taal voor uitzenders, hoe werkt dat?

De data bij uitzendbureaus zijn goud waard. De SETU-standaarden, de nieuwe gemeenschappelijke taal, is bedoeld om die beschikbare data ook toegankelijker te maken voor kleinere uitzendorganisaties. Om daar een goed beeld van te krijgen, bezocht Wim Davidse bezocht dinsdag 12 november het ABU-SETU seminar ‘Connecting the dots’.

Ondernemen
WAB heeft grote gevolgen voor uitzendbureaus

Met de Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) komt er een onderscheid tussen payrolling en uitzenden. Uitzendbureaus die ook aan payrolling doen staan voor cruciale keuzes. “Het payrollbedrijf wordt met deze wet een heel ander type bedrijf dan een uitzendbedrijf.”

Ondernemen
Wordt de uitzender de Action van de arbeidsmarkt?

Het verdienmodel van het uitzendbureau moet drastisch veranderen, zo zei Steven Gudde van Olympia in de september-editie van Flexmarkt. Ineke Kooistra, CEO van Young- Capital, en ABU-directeur Jurriën Koops erkennen dit ook. “Het is gek dat de inhuur van uitzendkrachten bij inkoop is komen te liggen.”

1 2 3 4 5 75