De arbeidsmarkt flexibiliseert en de flexschil bij bedrijven blijft groeien. Dat biedt kansen voor flexondernemers. De arbeidsmarkt is echter ook zeer divers. Er zijn tal van typen flexwerkers, van uitzendkrachten, gedetacheerden tot oproepkrachten. Arbeidsmigranten, arbeidsgehandicapten, 50-plussers, zzp’ers, hoog- en laagopgeleiden – de verschillende doelgroepen vragen allemaal om een eigen marktbenadering. Ook de werving en selectie en behoefte aan opleidingen en ontwikkeling verschilt per doelgroep. Hoe speelt de ondernemer in flex daar optimaal op in? Flexmarkt brengt actuele strategisch en praktische informatie over bemiddeling van flexwerkers.

De uitdagingen in de flexbranche zijn niet mals. Niet alleen zijn er de schommelingen in de markt waar flexorganisaties op moeten inspelen. Er rust ook de taak om het kennisniveau van de flexwerker op peil te houden. Hoe zorg je ervoor dat het kennisniveau van je personeel altijd aansluit bij de vragen vanuit de markt?