Onderwerp: Flexwerkers

De arbeidsmarkt flexibiliseert en de flexschil bij bedrijven blijft groeien. Dat biedt kansen voor flexondernemers. De arbeidsmarkt is echter ook zeer divers. Er zijn tal van typen flexwerkers, van uitzendkrachten, gedetacheerden tot oproepkrachten. Arbeidsmigranten, arbeidsgehandicapten, 50-plussers, zzp’ers, hoog- en laagopgeleiden – de verschillende doelgroepen vragen allemaal om een eigen marktbenadering. Ook de werving en selectie en behoefte aan opleidingen en ontwikkeling verschilt per doelgroep. Hoe speelt de ondernemer in flex daar optimaal op in? Flexmarkt brengt actuele strategisch en praktische informatie over bemiddeling van flexwerkers.

Artikelen over het onderwerp flexwerkers

Flexwerkers
6 tips voor recruiters

Wie talentvolle medewerkers wil werven, moet weten wat kandidaten belangrijk vinden in het recruitmentproces. LinkedIn vroeg het aan voor hun 6.500 professionals en 7.700 recente baanwisselaars.

Flexwerkers
Perspectiefverklaring standaard voor hypotheek uitzendkrachten

De perspectiefverklaring wordt dé marktstandaard voor het aanvragen van een hypotheek voor flexwerkers. Zij kunnen deze verklaring aanvragen bij het uitzendbureau als zij daar minimaal een jaar werken. Het uitzendbureau moet gecertificeerd zijn door de Stichting Perspectiefverklaring.

Flexwerkers
Timing: zelfroosteren voor uitzendkrachten

Timing uitzendteam lanceert vandaag YOP!: zelfroosteren in de uitzendbranche. Volgens Timing levert zelfroosteren een tijdsbesparing op van bijna 30% ten opzichte van de gangbare aanpak om diensten uitsluitend te laten inroosteren door een planner.

1 2 3 85