Het belang van goede backoffice

0

Als iemand je vraagt waar jouw uitzendorganisatie zich vooral mee bezighoudt, steek je niet snel een ronkend verhaal af over de verloning van medewerkers. Toch slokt dit bij veel uitzenders nog veel tijd en energie op. Energie die je beter aan de voorkant van je onderneming kunt investeren.

Geld besparen met backoffice

Want aan de voorkant van je onderneming verdien je het geld. Nieuwe klanten vinden, bestaande klanten groter maken, kandidaten helpen bij het zoeken naar een nieuwe uitdaging. Dat levert je als ondernemer energie en als organisatie geld op. Je bestaansrecht ontleen je aan het feit dat je groeit als organisatie. En die groei realiseer je nu eenmaal aan de voorkant van je organisatie. Aan de andere kant moet je er voor waken dat het zuurverdiende geld niet aan de achterkant verdwijnt. Je (goed ingerichte) backoffice kan namelijk ook geld besparen, waardoor je meer overhoudt. Toch besteed je hier minder tijd aan. De focus ligt op de voorkant. Logisch, want een goede backoffice levert geen directe winst op voor je klanten. Door een goede automatisering of uitbesteding van je backoffice kun je wel veel tijd en geld besparen.

Debiteurenrelatie is niet commercieel

De concurrentie in de flexbranche neemt toe. Dit noodzaakt je als organisatie om goed om te springen met je resources. Investeren in de ontwikkeling van je organisatie is van levensbelang. Het uitbesteden van je backoffice kan daarbij veel voordeel opleveren. Niet alleen hoef je geen aandacht meer te besteden aan de achterkant van je organisatie, het zorgt er ook voor dat je een betere relatie kunt onderhouden met je klanten. Op het moment dat zij bijvoorbeeld te laat betalen, moet je daar kort op zitten. Aan de andere kant wil je de relatie niet beschadigen, want de klant mag dan te laat betalen, zijn omzet ben je liever niet kwijt. Door je backoffice en debiteurenbeheer uit te besteden, hoef je de lastige gesprekken met je klanten niet te voeren. Dat kan voor 2017 net het verschil maken tussen een goed jaar en een topjaar. Hoofd- en bijzaken kun je beter van elkaar scheiden.

 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer