ABU zet zichzelf neer als keurmerk voor uitzendbureaus

3

Branchevereniging ABU start met een campagne om de ABU als keurmerk neer te zetten. De branchevereniging reageert daarmee op een behoefte vanuit de leden, aldus woordvoerder Remco Icke.

De campagne benadrukt het belang van flexwerk voor een herstellende economie en komt daarmee "precies op het goede moment", aldus de ABU. Het doel van de campagne is om inleners bewust te maken van het nut van uitzendwerk en kritiek van bijvoorbeeld de vakbonden en politieke partijen te pareren. "Flexwerk is goed voor de economie", zegt Icke. Bedrijven kunnen goed inspelen op de behoefte aan personeel, maar ook voor veel werkenden is flexwerk een uitkomst, volgens Icke: "Denk aan groepen die anders geen baan zouden vinden, zoals herintredende vrouwen of langdurig werklozen."
 
Maar de echte doelgroep zijn de inleners, aldus Icke. "We willen ABU naamsbekendheid geven, bij opdrachtgevend Nederland tussen de oren knopen." Er zijn nog veel uitzendbureaus niet aangesloten bij één van de brancheorganisaties. Weet met wie je zaken doet, wil de woordvoerder maar zeggen.
 
Het hele najaar zijn de spotjes te zien en te horen op radio en televisie. Ook komen er berichten in landelijke kranten en in vakbladen. De campagne bestaat uit twee fasen: in september en oktober de fase waarin het merk ‘ABU’ wordt neergezet, daarna volgt in oktober en november een campagne waarin het merk "geladen" wordt. Dat wil zeggen dat het merk ‘ABU’ sterk in verband wordt gebracht met de boodschap: uitzendwerk is goed voor de economie en goed voor uw bedrijf.
 

Delen...Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

3 reacties

  1. IIk hoor ze nu al een tijdje op de radio maar wat vinden de NBBU leden hiervan? Is dit een goede reclame uiting of vinden jullie dat dit niet kan? Ben eigenlijk wel benieuwd wat de mensen hiervan vinden?

  2. Het is de zoveelste poging van de ABU om leden te werven en zichzelf boven de andere partijen te plaatsen. Misleidend naar inleners en respectloos naar de overige brancheorganisaties en uitzenders die er bewust voor kiezen onafhankelijk te blijven.

Reageer