Belgische uitzender TRIXXO neemt JAMwerkt over

0

De van oorsprong Belgische uitzender TRIXXO heeft haar positie in Nederland versterkt door de overname van JAMwerkt, een online uitzendplatform in Noord-Brabant.

De oprichters JAMwerkt, Miranda, Ruud en Martijn Schippers, werken nog tot het einde van het jaar in hun huidige rol en daarna krijgen zij een adviserende rol ‘om het DNA van de organisatie te waarborgen’. Vervolgens zullen zij aan de slag gaan in het familiebedrijf The Schippers Group. “We waren op zoek naar een partij die onze kernwaarden deelt, goed bij ons team past en de slagkracht heeft om de volgende stappen te zetten in de groei van JAMwerkt. Dit vonden we terug bij TRIXXO. Sinds het eerste gesprek hadden we direct een klik met de oprichter en de overige MT-leden. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat TRIXXO de juiste partij is”, laat Ruud Schippers weten.

Meer overnames in Nederland

TRIXXO Jobs is opgericht in 2014 in het Belgisch/Limburgse Hoeselt. Het familiebedrijf en kende in 2020 een omzet van 65 miljoen euro. Met hun uitzendbedrijf richt het bedrijf zich op een aantal nichemarkten zoals: safety (brandwachten), bouw, horeca, logistiek, customer service en technische functies. Ze beschikken over 40 eigen kantoren in België en Nederland.
Op dit ogenblik heeft TRIXXO Jobs in Nederland tien kantoren die een omzet van 35 miljoen euro draaien. “En onze honger is nog niet gestild,” zegt Frank Vliegen, CEO van TRIXXO Jobs. “We willen blijven groeien in Nederland. Want daar liggen kansen die we niet mogen laten liggen.” Eerder dit jaar nam TRIXXO ook al de Nederlandse uitzendbureaus Mainwork en Ruimbaan over.
“Tot nu toe waren we in Nederland vooral werkzaam als uitzender in Safety, Logistiek en Klantenservice. Door deze overnames breiden we onze service meer en meer uit. Al onze overnames zijn zeer strategisch gekozen en complementair aan elkaar. Met de overname van JAMwerkt, als online uitzendplatform gericht op jong talent, voegen we weer een nieuwe niche toe aan ons aanbod.”
Met de verwachte 7 miljoen euro omzet van JAMwerkt dit jaar zet TRIXXO een belangrijke stap richting het geconsolideerde omzetdoel van 125 miljoen euro en zijn ze hard op weg om een grote speler te worden in de Nederlandse uitzendsector.

Lees ook: Belgische Trixxo breidt verder uit in Nederland

Apart label TRIXXO-Groep

In de afgelopen 9,5 jaar is JAMwerkt uitgegroeid tot een specialist in de bemiddeling van jong talent uit de regio in de sectoren logistiek, techniek, horeca en office. JAMwerkt werd op 1 maart 2012 opgericht door de broers Ruud (28), Martijn (25) en hun zus Miranda Schippers (29). In de voorbije jaren is de organisatie gegroeid naar een team van 18 young professionals en werken er dagelijks zo’n 300 tot 350 jongeren op uitzendbasis via het platform.
JAMwerkt zal zich blijven focussen op jong talent en zal als een apart label onder de TRIXXO-Groep vallen.

Lees ook: Overnames in de flexmarkt: ‘van nul naar volop dynamiek’

Volg Flexmarkt op LinkedIn:

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer