Jeannine Peek weg bij USG

11

Het contract van Jeannine Peek als directeur van USG-dochter Unique is per 1 december beëindigd.

 

Dit is te lezen op de website Recruitment Matters.

USG-bestuurder Hans Coffeng, COO van USG People laat weten dat de fusie van Content en Unique zo goed als afgerond is. En bij een nieuw bedrijf hoort een nieuw management. Volgens Coffeng had ook Peek deze mening.

Peek was sinds mei 2008 directeur van Content. Anderhalf jaar later schoof Peek door naar Unique waar zij het label Content in moest onderbrengen.

USG is een procedure gestart om te zoeken naar een nieuwe directeur. Totdat die is gevonden leidt Coffeng het bedrijf.

Delen...Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

11 reacties

  1. Ik ben de tel kwijt…. voor. Heeft Hans Coffeng een target op het aantal onslagen die hij die jaar moet doen? Ben benieuwd wie de volgende is.
    Zowel bij Bram v.d Wal als bij Jeaninne Peek in ‘goed’ overleg…. Geloof jij dat?

  2. Goed overleg is typerend voor USG. “laten we het vooral gezellig houden”. Sinds de fusie tussen USG en Solvus zijn er veel “in goed overleg” vertrokken en dat is te merken aan de resultaten.

  3. De meeste mensen noemen dat een duiventil. En dat terwijl Content zo’n fantastisch bedrijf was met Super Sylvia. Betekent de S in USG eigenlijk Service of toch Sack?

  4. ‘Goed overleg’ betekent ‘verschil van mening’ volgens mij. Bij een nieuw bedrijf hoort nieuw management, snap ik ook weinig van. Waarom? Content was een ijzersterk kwalitatief merk dat een waardevolle toevoeging voor USG had kunnen zijn, maar dan moet je het niet uitkleden tot op het bot en het management met Content bloed naar huis sturen…tenzij je dat wil. Korte termijn, financieel gedreven politieke powerplay is killing voor veel mensen met name…zo niet goed bezig…

  5. Marcel Burger op

    Hans Coffeng is 8 jaar mijn leidinggevende geweest en ken hem als zeer integer en visionair. Zijn finish-foto heeft hem vast doen besluiten om met de directiewisseling te anticiperen op de toekomst. Wat is daar mis mee? Unique maakt een come-back met een directeur die de ziel van de organisatie weer teruggeeft.

  6. Net voor de presentatie van de Q3 cijfers van 2009, net na het vertrek van Ron Icke is hals over kop besloten Unique en Content samen te voegen. Een wijs besluit van de RVC – lees Alex Mulder, maar met weinig draagvlak. Michel de Lassacquere mocht een jaartje 2e viool spelen en had daar geen zin in. Is nog steeds op sabatical. Jeannine mocht het doen, maar ja er bleef weinig van beiden over. Albert Klene en vele anderen zijn inmiddels meerendeel gedwongen vertrokken. Elk jaar een nieuwe directeur is weinig visionair. Helaas is er veel te veel kapot gemaakt en zijn mensen schandalig behandeld juist door gebrek aan visie en elke vorm van menselijk fatsoen.

  7. Naast dat er directieleden vertrekken, verdwijnen er enorm veel mensen in de veldorganisatie alsmede staf, Allemaal in goed overleg, met vertrekregelingen, De nieuw aangestelde directies nemen allemaal hun vriendjes mee die de vrijgekomen plekken bezetten. De juridische afdeling maakt overuren om de vaststellingovereenkomsten rond te maken!

  8. nog geen maand geleden stond ze een verhaal te houden in de z.g. ontbijtsessies. Hoe ongeloofwaardig kan iemand zijn. Bij haar aanstelling dachten we al dat het geen blijvertje zou zijn. Ben benieuwd waar ze nu weer opduikt om daar de zoveelste mislukking te realiseren

  9. Wat Joke schrijft klopt inderdaad. De Content organisatie loopt compleet leeg. Mensen die er al jaren werken zitten nu overspannen thuis. Ze herkennen zich niet meer in de nieuwe cultuur. Ontzettend zonde van de mooie Content organisatie. Mirjam Sijmons was een top directeur, met de komst van Jeannine is het snel bergafwaarts gegaan.

  10. Content is inderdaad leeggelopen, na de fusie had ook ik geen reden meer te blijven. Ik heb er 9 jaar gewerkt, de tijd met Mirjam Sijmons was geweldig. Ik wil niet zeggen dat Jeannine het niet goed heeft gedaan, ze kwam in een slechte economische tijd en een fusie..Mirjam is niet voor niets weggegaan.

Reageer