NBBU vraagt ABU campagne te herzien

4

De NBBU stoort zich aan de toon van de nieuwe reclamecampagne van de ABU. Daarom heeft de NBBU de ABU gevraagd de campagne te herzien.

 

Dit blijkt uit de column van NBBU-directeur Marco Bastian.

‘In de campagne wordt verklaard dat alleen bij de ABU aangesloten uitzendbureaus betrouwbaar zijn en kwaliteit bieden,’ aldus Bastian in de column. ‘De ABU gaat voorbij aan de waarde van het SNA-certificaat en het NBBU-lidmaatschap.’

Volgens Bastian straalt de campagne verdeeldheid uit in de uitzendbranche. ‘Dat is schadelijk voor de branche.’
Het ministerie van SZW werkt op dit moment in samenwerking met de uitzendbranche aan een campagne om bonafide uitzendorganisaties onder de aandacht te brengen. Hiervoor wordt onder meer de website Weethoehetzit.nl ingezet.

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

4 reacties

  1. Avatar

    Helemaal mee eens. Het SNA-register, de strenge NEN-4400-1 certificerings audits, de G-rekening, allemaal voorbeelden van HEEL veel zekerheid en Kwaliteit. ABU beroept zich zonder voorbehoud de ENIGE te zijn die dit kan bieden. Schande.

    De reclame code commissie is reeds geinformeerd en zal mogelijk een onderzoek instellen.

    Het zou de ABU sieren om deze campagne uit eigen beweging reeds in te trekken en het geld van haar leden beter te besteden.

  2. Avatar

    Denk dat deze campagne door Otto betaald word, zij zitten er direct achter met een inhaker na de commercial van de Abu…..erg triest

  3. Avatar

    ABU en NBBU zijn aan het ruzie maken, wie mag de meeste stickers op de deur verkopen en daar zijn boterham mee verdienen. Ik weet wat ze verkopen , SCHIJNZEKERHEID, want anders zouden ze wel garant staan voor de opdrachtgevers van hun aangesloten klanten.

  4. Avatar

    Ondertussen, we schrijven 3 maanden later, doen ze het weer. Of nog steeds.

    Kwalijke zaak in een tijd waarin het publieke bestel verwacht dat er vanuit de branche een gezamenlijke vuist wordt gemaakt richting malafiditeit.

    Als we onderling nog vechten, bestaat er geen ruimte om gezamelijk de progressie te maken die deze branche nodig heeft om volwassen ?n volwaardig te worden.

    Eigenlijk is het gewoon dieptriest.

Reageer