Onderwerp: Brancheinformatie

De uitzendbranche kent verschillende instanties die zich specifiek met de uitzendsector bezighouden. De brancheorganisaties Algemene Bond Uitzendondernemingen) (ABU) en Nederlandse Bond van Bemiddelings- en Uitzendondernemingen (NBBU) zijn de grootste belangenbehartigers in de uitzendsector.
Belangrijke algemene informatie voor de branche zijn de uitzenduren en –omzetcijfers die de ABU en het CBS publiceren. Daarnaast publiceert Flexmarkt elk jaar in juni haar eigen Flexmarkt Omzetranglijst, de toonaangevende ranglijst van uitzendbureaus in Nederland.
Andere informatie uit en over de sector betreft awards, certificering, een maandelijks overzicht van faillissementen en relevante actuele juridische informatie. Ook informatie van en over individuele uitzendbedrijven wordt hier gepubliceerd.

Artikelen over het onderwerp brancheinformatie

Brancheinformatie
Flextender neemt Poolz over

Flextender, een inhuurplatform voor de publieke sector, heeft Poolz overgenomen. Poolz is een Nederlandse producent van Talent Management software en is actief in de semi-overheidsmarkt.

Brancheinformatie
‘Brisker is geen payrollbedrijf (meer)’

Door de komst van de WAB in 2020 kreeg de payrollsector harde klappen. Daar komt dit jaar het SER-advies in navolging van Borstlap nog eens bij. Wet- en regelgeving gaat payroll in de nabije toekomst hoe dan ook verder aan banden leggen. Wat doen payrollbedrijven met dat vooruitzicht? Patrick Bakker, CEO van de Brisker Group vertelt waarom zij hun dienstverlening op de flexmarkt drastisch hebben omgegooid.

Brancheinformatie
DPA ziet omzet dalen door krapte op arbeidsmarkt

DPA boekte in het eerste halfjaar een omzetverlies van 11% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De grootste uitdaging om weer te groeien ligt in het vinden van de schaarse gespecialiseerde, hoogopgeleide professionals, zo stelt de detacheerder. 

Brancheinformatie
Adecco boekt nog lagere omzet dan voor coronacrisis

Uitzendconcern Adecco is nog niet terug op het niveau van voor de coronacrisis. Het Zwitserse bedrijf boekte in het tweede kwartaal nog 5 procent minder omzet dan in 2019. De opbrengsten stegen wel flink ten opzichte van vorig jaar omdat aan het begin van de coronapandemie de vraag naar uitzendpersoneel was ingestort.