Tènce! verdwijnt uit België

0

De Belgische uitzendgroep ASAP.be heeft alle kantoren van Tènce! Interim in België gekocht.

Op 24 januari hebben ASAP HR Group en Vebego, waar Tènce! onderdeel van is, hierover een akkoord bereikt. Vanaf 1 maart 2010 verdwijnt in België de naam Tènce!, het label zal vanaf die datum alleen nog in Nederland gevoerd worden.

Tènce! Interim (in België is interim een gangbare term voor uitzenden) is in België in de loop van de jaren een eigen koers gaan varen. Het bedrijf is uitgegroeid tot een werving- en selectiespecialist die zich vooral richt op de hogere profielen. De reguliere uitzendklanten zijn verdwenen. In Nederland is Tènce! Uitzendbureau veel meer een algemeen uitzendbureau, dat bemiddelt in functies tot MBO-niveau.

Dit verschil in bedrijfsvoering tussen de bedrijven in Nederland (uitzenden) en in België (werving en selectie) die wel de zelfde naam voeren, leidde tot verwarring, laat Ronald Goedmakers, voorzitter van de Raad van Bestuur van Vebego weten. Daarom is ervoor gekozen om een ander moederbedrijf te zoeken voor de Belgische tak van Tènce!.

De tien Belgische kantoren van Tènce! Interim, die vooral gevestigd waren in Brussel, Namen, Luik en Vlaanderen, zijn gezamenlijk goed voor een omzet van bijna 10 miljoen euro. De medewerkers van de kantoren krijgen allemaal een vaste positie in het ASAP.be-netwerk.

De naam van Tènce! zal in België dus helemaal verdwijnen. “Een bewuste keuze,” aldus Joris Peumans, CEO van de ASAP HR Group, “we willen met ASAP als één groep naar buiten treden.”

Hoewel het label Tènce! uit België verdwijnt, blijft Vebego wel actief op de uitzendmarkt in België. Naast het al bestaande Hands to Work, gaat Vebego ook verder met een aantal gespecialiseerde uitzendbureaus die zij pas gekocht hebben. Zowel in Nederland als in België wil Vebego meer gaan investeren in de gezondheidszorg. In beide landen gebeurt dit onder het label Assist. Het is echter nog niet zeker of de gespecialiseerde uitzendbureaus die Vebego nu in België heeft gekocht ook hun nu sterke en bekende label moeten inruilen voor de naam Assist.

In de toekomst wil Vebego de herkenbaarheid van haar bedrijven echter wel vergroten, door onder andere het aantal labels te verkleinen en een herkenbaar logo te voeren. Hier zal de komende drie jaar aandacht aan besteed worden, aldus Goedmakers.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer