STOOF wint alfabetiseringsprijs

0

Stichting Opleiding & Ontwikkeling Flexbranche (STOOF) heeft de Nationale Alfabetiseringsprijs 2011 gewonnen in de categorie bedrijven.

STOOF kreeg de prijs voor de pilot die in 2010 is gedraaid met zeven ROC’s en de Stichting Lezen & Schrijven. Vanuit de uitzendbranche werkten DIT Bouw en Techniek, Manpower, Start People, Tempo-Team en Randstad mee aan de pilot. Naast een flyer voor intercedenten over het herkennen van laaggeletterdheid onder werkzoekenden, zijn er verscheidene acties geweest om laaggeletterdheid aan te pakken. Ruim 10.000 flexkrachten van de deelnemende flexorganisaties hebben een speciale brief ontvangen geschreven voor laaggeletterden en hun familie. Deze actie heeft meer dan honderd reacties opgeleverd van laaggeletterde flexkrachten. De flyer is een afgeleide van de herkenningswijzer van de Stichting Lezen & Schrijven, maar dan volledig afgestemd op de flexbranche.

Daarnaast hebben de deelnemende flexorganisaties in de Week van de Alfabetisering 2010 op de vestigingen in hun raambeeld een bord opgehangen om laaggeletterdheid onder de aandacht te brengen.

Inmiddels is er een plan voor een structurele aanpak van laaggeletterdheid, een tool box, taalscan en een instructie voor het signaleren en opsporen van laaggeletterden.

Adriana Stel, directeur van STOOF: “Wij zijn heel trots met de prijs, maar belangrijker is dat het onderwerp op de agenda van onze werkgevers staat."

In Nederland leven zo’n 1.5 miljoen mensen die niet goed kunnen lezen en schrijven.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer