Tempo-Team start met modernisering vestigingen

0

Donderdag 30 september was de officiële opening van de vernieuwde vestiging van Tempo-Team aan de Rokin in Amsterdam. Deze vestiging staat model voor alle vestigingen van de uitzender in Nederland.

Twee jaar geleden lanceerde Tempo-Team in Groningen een nieuw uitzendconcept: ‘het uitzendbureau van de toekomst’. Binnen dit concept werden digitaal en dialoog samengebracht en het was de bedoeling dat alle vestigingen van Tempo-Team volgens het nieuwe principe zouden gaan werken.

Na verschillende onderzoeken en tests is Tempo-Team toch afgestapt van de digitale toepassingen. Deze bleken in de praktijk toch niet zo handig als vooraf werd gedacht. Harald Zandvliet, manager public relations van Tempo-Team vertelt ons bijvoorbeeld dat de digitale vacatures in de etalages zijn verdwenen, omdat deze door zonlicht en weerspiegeling van de etalageruit niet goed leesbaar bleken. Ook de touch screens, waar de flexkracht informatie kon zoeken over bedrijven en functies zijn verdwenen. “Achteraf is dat logisch. Die informatie kan men thuis ook op internet opzoeken. Wanneer een flexkracht bij Tempo-Team binnenkomt, wil hij gewoon snel geholpen worden,” aldus Zandvliet.

Wat wel is gebleven zijn de welkomstbalies, waar de flexkrachten te woord worden gestaan. De flexkracht komt niet meer aan het bureau van de intercedent, maar wordt aan de balie geholpen. De front- en backoffice worden als het ware gescheiden. Volgens Tempo-Team vinden de flexkrachten dit prettig, omdat ze meer persoonlijke aandacht krijgen en de intercedenten niet meer worden afgeleid door een telefoon of iets desgelijks.

De welkomstbalies zijn niet de enige verandering. De gehele inrichting heeft een restyling gehad. De inrichting van de vestiging is strak en modern. Aan de muur hangen grote foto’s die de Tempo-Team-identiteit uitstralen.

Kees Stroomer, algemeen directeur van Tempo-Team vertelt dat het bedrijf zich op de markt wil positioneren als HR-dienstverlener. “Tempo-Team doet intussen veel meer dan alleen uitzenden en daar moet ook de inrichting van de vestigingen op aangepast worden. Deze vestiging is het eerste echt grote pand van een roll-out die we krijgen bij Tempo-Team. Vanaf maart 2011 gaan we dit concept invoeren in al onze tweehonderd vestigingen.”

Het bedrijf wil dat de overgang naar het nieuwe concept in 2011 wordt afgerond. Daarom zullen er per week meerdere vestigingen omgebouwd worden.

In de kleinere vestigingen zal echter geen welkomstbalie komen doordat er te weinig capaciteit is om deze te bemannen. De flexkrachten blijven daar gewoon welkom aan het bureau van de intercedent. Ook de inhousevestigingen van Tempo-Team, waarvan er ongeveer honderd zijn, krijgen geen inschrijfbalie, omdat deze daar niet nodig zijn. Wel probeert men ook in deze vestigingen zo veel mogelijk de nieuwe stijl en sfeer door te voeren.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer