Flex-Appeal: nieuwe applicatie voor bijbaantje

0

De Nederlandse startup Flex-Appeal is officieel van start gegaan. Het in Utrecht gevestigde bedrijf van twee jonge, ambitieuze ondernemers (20, 21 jaar) wil bijbaantjes aantrekkelijker maken door alle communicatie over het werk samen te brengen in een applicatie en een website. Inmiddels werkt het bedrijf al samen met Gamma en Randstad.

Na een succesvolle testperiode bij tweehonderd medewerkers van franchisegroep Goedhart (14 Gamma- en drie Karwei-vestigingen), kondigt Flex-Appeal vandaag een samenwerking aan met uitzendbureau Randstad Hospitality. Zo’n 700 Randstad-medewerkers bij de Amsterdam ArenA gaan voortaan werken met Flex-Appeal.

Smartphone centraal
Volgens Ruben Wieman (net 20), oprichter en bedenker van Flex-Appeal, heeft de applicatie als doel bijbaantjes aantrekkelijker te maken voor de huidige generatie – de millennials. Volgens Wieman wordt er in de praktijk vaak geschoven of geruild worden met shifts en verloopt de communicatie daarover vaak stroef, via grote Whatsapp- of Facebook-groepen, of via telefoon of e-mail. Dit tot frustratie van de jongere of student met een bijbaan. ‘In mijn tijd als vakkenvuller in een supermarkt heb ik zelf ondervonden hoe frustrerend en tijdrovend dat kan zijn.’
Wieman: ‘Juist jongeren willen graag met elkaar in contact staan via hun smartphone, dat is het centrale punt in hun leven. Met de Flex-Appeal-app kunnen alle medewerkers elkaar gemakkelijker bereiken. De werkgever houdt de medewerkers in de app op een leuke en overzichtelijke manier op de hoogte van het reilen en zeilen van de onderneming, waardoor de medewerkers meer betrokken raken bij de organisatie.’

Flex-Appeal-app
Hoe werkt het in de praktijk? De Flex-Appeal-app brengt alle medewerkers samen op een centraal platform voor alle zaken rondom de (bij)baan. In de virtuele kantine kunnen medewerkers onderling publieke berichten uitwisselen waarop iedereen kan ‘high-fiven’ of reageren. In besloten groepen zoals ‘Kassa’ of ‘Vulploeg’ kletsen medewerkers alleen over hun eigen onderwerpen.  Dankzij koppelingen met planningsprogramma’s als PMT (70.000 gebruikers) kunnen ze altijd en overal het laatste rooster bekijken en worden shiftwisselingen na goedkeuring automatisch veranderd in het rooster.

In de toekomst wil Flex-Appeal nog nadrukkelijker het centrale platform voor alle zaken rondom het werk worden, met name in retail en hospitality. Om Flex-Appeal te kunnen uitrollen in Nederland, hebben de oprichters 185.000 euro opgehaald bij een informele investeerder.

Bron: Flex-Appeal

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer