De Belgische uitzendmarkt ziet een forse groei van de uitzendmarkt ten opzichte van vorig jaar. Het aantal uitzenduren nam met bijna 15 procent toe.
Met name het "arbeiderssegment" groeide fors met 24,2 procent, terwijl het "bediendesegment" toenam met 2,7 procent. Dat blijkt uit cijfers van Federgon, de Belgische branchevereniging voor uitzendbedrijven.
Maand op maand was de groei bescheiden: ten opzichte van mei groeide het aantal uren in juni slechts 0,4 procent. Ook daar was de groei voornamelijk te danken aan het arbeiderssegment, dat met 0,8 procent steeg. Het bediendesegment daarentegen daalde juist met een kwart procent.
De stijgende lijn werd op de Belgische uitzendmarkt in oktober 2009 definitief ingezet. De huidige situatie is vergelijkbaar met december 2008, maar nog ver verwijderd van het hoogtepunt van maart 2008. In de zomer van 2008 zette de daling van het aantal uitzenduren in, die pas meer dan een jaar later werd verbroken.