Uitzendbureau trok neuroloog niet na

2

Het Duitse medische uitzendbureau dat de bemiddeling deed voor ex-neuroloog Jansen Steur, was niet op de hoogte van zijn achtergrond. Dat heeft het uitzendbureau Doctari gezegd tegen de NOS.

Omdat het uitzendbureau jaarlijks 3500 arten en verpleegkundigen plaatst, is het naar eigenzeggen onmogelijk om hen allemaal te screenen. Het bureau vindt dat ziekenhuizen dat zelf moet doen. Jansen Steur heeft zich in maart 2011 online aangemeld bij Doctari, de organisatie heeft hem nooit ontmoet.

Jansen Steur werkte via Doctari onder meer bij het ziekenhuis in het Duitse Heilbronn. Via Doctari werkte Jansen Steur vorig jaar ook twee weken bij een andere kliniek. Maar Doctari wil volgens de NOS niet zeggen waar dat is geweest.Volgens de directeur van de kliniek in Heilbronn kende het hoofd van de afdeling neurologie Jansen Steur van eerdere samenwerking. Mede daarom zag het bemiddelingsbureau geen reden hem verder na te trekken.

Neuroloog
Tot enkele jaren geleden gold de Enschedeer Jansen Steur als autoriteit op het gebied van de bestrijding van Alzheimer, Parkinson en Multiple Sclerose. Een aantal jaar geleden wilden een aantal ex-patiënten dat de neuroloog zich verantwoordt voor de rechter voor foutieve diagnoses. Door het toenmalige ziekenhuisbestuur van het Medisch Spectrum in 2004 werd hij aan de kant gezet na ernstige verdenkingen van verslaving, vervalsen van recepturen en cannabisgebruik. Nu blijkt dat Jansen Steur al enkele jaren in Duitse klinieken werkt.

Discussie:
Vind jij dat het uitzendbureau Jansen Steur had moeten natrekken? Praat mee op LinkedIn.

Delen...Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

2 reacties

  1. Peter Jansen op

    Wat een excuusverhaal van Doctari. Natuurlijk moet je iedereen screenen. Een autofabrikant kan ook niet om de 10 auto’s een auto overslaan inzake de veiligheidscontroles. Het zal toevallig zo zijn dat de directeur van Doctari de betreffende auto koopt en dat vlak voor een afdaling de remmen niet meer werken. O sorry zegt de autofabrikant: we maken zoveel auto’s: we kunnen niet elke auto controleren!!!!!!!!!!!! Grootheidswaanzin van Doctari.

  2. Aytekin Demirci op

    Uitzendbureau is ervoor om de klant te ontlasten bij het zoeken en matchen naar geschikt personeel. Het is juist de meerwaarde van een uitzendbureau om een goede screening te houden. Zeker in de medische wereld, waar levens op het spel staan. Voorbeeld zoals genoemd, noemen wij in onze branche, de dozen schuivers.

    Wij vanuit RegioTechniek werken anders. Onze werkwijze voor opdrachtgevers
    Bent u op zoek naar technisch personeel en wilt u een vast aanspreekpunt? Dan bent u bij RegioTechniek aan het juiste adres.
    Wij helpen u bij het vinden van geschikt personeel en zijn daarbij altijd persoonlijk en betrouwbaar.
    We bieden eenvoud, transparantie en snelheid.
    Daarbij streven we er naar om een langdurige relatie op te bouwen met de klanten, om zo hun doelstellingen te kunnen realiseren. Dat is onze techniek.
    In overleg met een werkgever maken wij een vacature die gericht is op competenties en vaardigheiden.
    We geven aan welke mate van prioriteit we aan deze vacature verbinden, hoeveel tijd er (op exclusieve basis) aan besteed wordt en welke wervingsmiddelen (kosteloos) worden ingezet.

Reageer