‘Vertrouwen in uitzendbranche als partner moet groeien’

0

Klanten van uitzendorganisaties zijn er nog niet van overtuigd dat de uitzendbranche hen kan helpen bij het vinden van de juiste mix aan flexibele arbeid.

Dit stelt Frans Pigeaud van adviesbureau The Bridge op basis van gesprekken met 25 grote klanten van de uitzendbranche in Nederland.

Bedrijven krijgen steeds meer behoefte aan flexibiliteit. Naast uitzendwerk, willen zij ook gebruik maken van andere vormen van flexibele arbeid, zoals detachering of het inhuren van freelancers. Volgens Pigeaud vertrouwen de klanten van uitzendbureaus op dit moment nog niet op de uitzendbranche als perfecte partner bij het vinden van de juiste flexmix. Uitzendorganisaties zouden flexmanager moeten worden, aldus Pigeaud, waarbij zij bedrijven helpen met het optimaliseren van het personeelsbestand, zowel qua vaste als qua flexibele krachten.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer