Timing schrapt term ‘laagopgeleid’

0

Uitzendbureau Timing doet de termen hoogopgeleid en laagopgeleid in de ban. Timing spreekt in het vervolg van praktisch en theoretisch opgeleid.

Het uitzendbureau schaart zich achter een oproep van columnist Marianne Zwagerman omdat de termen stigmatiserend zouden zijn en voor een “onterecht negatief imago” voor laagopgeleid werk zouden zorgen.

Instroom op peil houden

Paul Haarhuis, commercieel directeur van Timing, stelt dat het bedrijfsleven last heeft van het stigma dat aan een laag opleidingsniveau kleeft. “Voor het bedrijfsleven is het namelijk van groot belang dat de instroom van praktisch opgeleide mensen op peil blijft. Dat deze groep wordt weggezet als laagopgeleid, helpt daar niet bij. We hebben deze mensen simpelweg keihard nodig.”

Timing richt zich op werk tot MBO+-niveau. Via het bedrijf zijn, afhankelijk van het seizoen, tussen de 15.000 en 20.000 uitzendkrachten aan het werk.

Bron: ANP

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer