Mirjam Sterk en Randstad opnieuw op campagne

0

Mirjam Sterk, de door het kabinet benoemde ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid, en uitzendorganisatie Randstad gaan komende weken opnieuw samen campagne voeren om meer jongeren aan een baan te helpen.

Het programma is vandaag gelanceerd.

Vorig jaar kreeg de campagne van beide partijen veel publiciteit vanwege het streven om in vijf weken tijd werk te regelen voor 10.000 jongeren. Dat lukte uiteindelijk niet. De teller bleef steken op 8281.

Jeugdwerkloosheid
Dit jaar is gekozen om geen streefgetal te hanteren. Volgens een woordvoerster van Randstad ging het getal vorig jaar ‘een beetje een eigen leven leiden’, terwijl de aandacht juist naar het probleem van de jeugdwerkloosheid had moeten gaan.

Het gezamenlijk aanpakken van werkloosheid onder jongeren is nog altijd hard nodig. In augustus telde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) 122.000 werkloze jongeren, ofwel 15,1 procent van het totaal.

Speeddates
Komende weken organiseren Sterk en Randstad verschillende evenementen. Verspreid in Nederland zijn er onder meer speeddates tussen jongeren en werkgevers, banenbeurzen en sollicitatietrainingen. Ook kunnen jongeren advies krijgen over hun cv en zijn er workshops solliciteren via sociale media.

ANP

Lees ook:

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer