ING start samen met Randstad HR Solutions een proef met het aanbieden van Jobcoaching om werkzoekende klanten met een hypotheek aan werk te helpen.
Als klanten hun vaste baan kwijtraken of als zelfstandigen zonder opdrachten zitten hebben zij daardoor, vaak onverwacht, minder inkomen. Dit heeft impact op de financiële situatie van klanten en op de betaling van de vaste lasten voor hun huis.
Werk of eigen bedrijf
ING en Randstad HR Solutions gaan klanten actief hulp bieden bij het vinden van werk of het starten van een eigen bedrijf. ‘De ervaring leert dat je in persoonlijke gesprekken mensen in de goede richting kunt helpen. Dat doen we door mensen een spiegel voor te houden en ze ook mogelijkheden te laten inzien waarvan ze zichzelf nog niet bewust zijn. Van daaruit kunnen we de koppeling maken van competenties naar werkkansen’, aldus Marjet Andriesse, directeur Randstad HR Solutions.
Loopbaangesprek
Klanten met een hypotheek bij ING krijgen vrijwillig de mogelijkheid om gebruik te maken van een loopbaangesprek. Gedurende een proef van zes tot negen maanden testen de partners de behoefte van klanten aan deze nieuwe service. Peter- Paul Wekking, directeur Marketing Hypotheken ING: ‘In dit gesprek krijgt de klant adviezen en tips over het vinden van werk of het binnenhalen van opdrachten. De persoonlijke situatie van de klant staat hierbij centraal. Klanten krijgen coaching en advies op maat en kunnen gebruik maken van een loopbaangesprek van één uur. ING neemt de kosten van dit gesprek voor haar rekening.’
Randstad-locatie
De klant die verwacht zijn baan te verliezen of al verloren heeft en daardoor financieel in de problemen dreigt te komen kan contact opnemen met de ING Hypotheek Hulplijn (020 22 888 99) of met zijn onafhankelijke hypotheekadviseur. Randstad HR Solutions neemt vervolgens contact met de klant op voor het maken van een persoonlijke afspraak. Het gesprek voert de klant op één van de Randstad locaties in de buurt. Andriesse: ‘Voordat de klant in gesprek gaat vragen wij om alvast na te denken over de onderwerpen die hij/zij aan de orde wil laten komen. Dit doet de klant aan de hand van een vragenlijst die we van tevoren toesturen.’
Bron: ING/Randstad