‘Uitzender geen trendsetter meer’

0

Vroeger kon men aan de uitzendbranche zien hoe het de arbeidsmarkt zou vergaan. Han Mesters, Sectorbankier Zakelijke Dienstverlening van ABN Amro, betwijfelt of uitzendorganisaties nog wel zulke trendsetters zijn in de economische cyclus.

‘De cijfers van de uitzendorganisaties zijn niet meer zo eenduidig te interpreteren,’ aldus Mesters in het eerste nummer van dit jaar van het vakblad Flexmarkt. De verklaring daarvoor ligt volgens Mesters in de klanten van de uitzendbranche. ‘Klanten zelf zijn flexibeler geworden en regelen een groot deel van de flexbehoefte tegenwoordig zelf. Daarmee verdwijnt iets van de voorspellende gave van de flexbranche.’

Meer over de visie van Han Mesters en die van andere experts en ondernemers uit de branche lees je in de Finanscoop, welke gepubliceerd wordt in het eerste nummer van Flexmarkt van 2014. Dit nummer verschijnt eind januari bij de abonnees.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer