ABU: omzet uitzendbranche +15%

0

De groei is opnieuw minder sterk dan in de maand ervoor, maar de uitzendsector laat nog altijd dubbelcijferige groei zien. In de afgelopen periode steeg het aantal uitzenduren met 12% en steeg de omzet van de uitzendbranche met 15% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Dat blijkt uit de ABU MarktMonitor over periode 9 (van 16 augustus tot en met 12 september, week 33 – 36).

De ontwikkelingen in de drie grootste sectoren zijn als volgt:

  • administratieve sector: het aantal uren steeg met 15% en de omzet is gestegen met 18% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
  • industriële sector: het aantal uren steeg met 9% en de omzet steeg met 12% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
  • technische sector: het aantal uren steeg met 16% en de omzet steeg met 15% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
abu periode 9

(Bron: ABU)

Ontwikkeling uitzenduren en -omzet

De cijfers over de afgelopen maand passen in het beeld dat de ontwikkeling in uitzenduren en -omzet in het derde kwartaal van dit jaar enigszins ‘normalere’ vormen aanneemt. De groei was al iets minder dan in de periode ervoor (periode 8), die al weer minder groei liet zien dan de maand daarvoor.

In het tweede kwartaal van dit jaar (periode 6, 5 en 4) steeg het aantal uitzenduren en omzet van de uitzendbranche explosief. Die enorme groei is te verklaren omdat die cijfers zijn vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. En dat was de periode waarin de coronacrisis uitbrak en Nederland in een lockdown zat.
Maar ook vergeleken met de eerste maanden van vorig jaar – toen er nog geen coronacrisis bestond – was er in het eerste kwartaal van 2021 al sprake van groei van het aantal uitzenduren en de omzet van de uitzendsector.

Volg Flexmarkt op LinkedIn:

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer