‘Flex grote rol in toekomst werk’

0

De vaste baan is straks alleen nog voor sleutelrollen in organisaties. Voor het uitzendbureau ligt er een rol als partner in strategische oplossingen. Dat voorziet sectorbankier Han Mesters van ABN AMRO.

Mesters geeft in de whitepaper Het Nieuwe flexibiliseren – van piek en ziek naar strategische oplossingen’ zijn visie op de organisatie van flexwerk ‘na de crisis’.

Werkgevers concentreren zich meer op kernactiviteiten, organisatiestructuren worden losser en bedrijven moeten sneller anticiperen op veranderingen in de markt. Flexibiliteit wordt om die redenen een strategische keuze van bedrijven en uitzendbureaus kunnen daarin een belangrijke rol spelen. Om dat te bereiken moet aandacht uitgaan naar ‘verwevenheid met de opdrachtgevers, inzicht in markten en sectoren en meetbare toegevoegde waarde’.

De toekomstige medewerker gaat niet meer zozeer voor geld, maar hecht waarde aan tijd voor privéleven en zoekt plezier en voldoening in het werk. Vooral de hoger opgeleide jongere wenst een flexibele invulling van de loopbaan.

Het moet niet meer gaan over de traditionele ‘piek en ziek’ rol van uitzenden. De essentie van ‘nieuwe flexibilisering’ is volgens de bankier het gesprek over strategische personeelsplanning en de rol die flexibiliteit daarin speelt.

Mesters schreef het whitepaper over flexibiliseren op verzoek van Adecco.  

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer