Flex-in spant kort geding aan tegen Transport Online

8

Flex-in International LTD, de Ierse tak van Flex-in Uitzendgroep, was niet op de hoogte gesteld van de nieuwe vereiste voor de NEN 4400-2-certificering. Dat is volgens het bedrijf de enige reden dat de Ierse tak het SNA-keurmerk verloor. De directie wil een einde aan de negatieve berichtgeving over het bedrijf en spant een kort geding aan tegen nieuwssite Transport-Online.

SNA-keurmerk

Flex-in kwam onlangs in het nieuws doordat de Stichting Normering Arbeid (SNA) het certificaat voor Flex-in International LTD in Ierland heeft ingetrokken. Uit intern onderzoek door de Flex-in International LTD blijkt dat de organisatie niet op de hoogte is gesteld van een nieuwe vereiste voor de NEN 4400-2-certificering. Dat is volgens het bedrijf de reden dat de Ierse tak het SNA-keurmerk verloor. Dit beaamt ook Aardvark Accountancy Services, een onafhankelijk en gecertificeerd accountantsbureau uit Ierland. In een officiële nota geeft de instantie te kennen dat gedurende acht jaar dat Flex-in International LTD actief was, het volledig aan de regels heeft voldaan en geen blaam treft. De Ierse uitzendorganisatie heeft altijd aan de eisen voldaan van Stichting Normering Arbeid, zelfs alvorens de wettelijke verplichting van het keurmerk, zo stelt eigenaar Eit Blanken. 

Kort geding
Ook geeft Blanken aan dat zijn bedrijf schade heeft geleden van de negatieve publiciteit door de naar zijn mening eenzijdige berichtgeving door Transport-Online. De nieuwssite meldde dat de buitenlandse chauffeurs die bij uitzendorganisatie Flex-in werken volgens CNV Vakmensen minder dan het minimumloon betaald krijgen. Flex-in International LTD start een kort geding tegen deze nieuwswebsite. Blanken hoopt op een spoedige uitspraak van de rechter. ‘Iedere dag dat de artikelen langer online blijven staan, is een dag te lang. Het is niet correct om een gezond en betrouwbaar bedrijf in het bezit van alle keurmerken in een negatief daglicht te plaatsen.’

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

8 reacties

  1. HNM Stroek op

    Wederom laat Flexmarkt zich weer gebruiken.

    Laat helder zijn Flex in Limited LTD geeft nu anderen de schuld maar ze zijn nog steeds geschorst uit het SNA register en ze hebben (nog) niet aan hun herstelverplichting voldaan.

    De Poolse chauffeurs werken(werkten) inmiddels voor Flex in Logistics Breda bv. Deze moeten nu om hun loon te krijgen verklaringen van finale kwijting tekenen. Ze gaan dus gewoon door.

    Hierbij zij opgemerkt dat door de LTD ook niet aan de WAGA en WAADI is voldaan. De chauffeurs werden stelselmatg onderbetaald.

    Advies; controleer voordat u een artikel plaatst

  2. Geachte Heer Stroek ? CNV ,

    Nu noemt u wederom onjuiste en niet onderzochte beschuldigingen.
    Worden deze morgen ook weer landelijk geplaatst in diverse media?

    Flex-in International is uitgeschreven uit het SNA regeister en komt er nooit meer in terug , en is gesloten in Ierland.
    Voor de goede orde : een bedrijf moet altijd aan al zijn verplichtingen , wetten en betalingen hebben voldaan , anders kun je een bedrijf in Ierland niet sluiten, gedurende alle jaren actief werkzaam , in dit geval dus ruim 8 jaar.
    Daarom het verplichte onafhankelijk accountants onderzoek.

    Zie ook volgende reactie / bericht.

    Eit Blanken

    Algemeen Directeur / Eigenaar Flex-in Uitzendgroep

  3. Alle 80 Poolse / buitenlandse chauffeurs heb ik vanwege de negatieve en zeer onterechte / onware beschuldigingen een uitzendovereenkomst gegeven in Flex-in Breda , om mijn opdrachtgevers en mijn chauffeurs wederom tevreden te stellen.
    Mijn opdrachtgevers stelden direct : als ik Nederlands tarief moet betalen wil ik ook dat ze de Nederlandse taal spreken. Terecht toch ? Dus heb ik ze allemaal een gratis cursus Nederlands aangeboden. Reacties ? Helaas 0. Resultaat :: alle 80 Poolse / buitenlandse chauffeurs werken elders of zitten werkloos thuis.
    Dus : missie ‘geslaagd’.
    Maar geen zorgen aub om Flex-in. We hebben 300 goede Nederlandse chauffers aan’t werk , mede omdat onze opdrachtgevers de absurde looneis van 3 % en de stakingen helemaal beu zijn.
    Veel succes bij jullie volgende ‘missies’.

    Eit Blanken
    Algemeen Directeur/ eigenaar Flex-in Uitzendgroep

  4. HNM Stroek op

    Geachte heer Blanken,

    Ja inderdaad Henry Stroek CNV Vakmensen.
    Het is toch wel zeer bijzonder dat wij via dit medium moeten reageren daar waar u stelselmatig weigert met ons in overleg te gaan.

    Bovenstaand geeft u aan dat alles klopt maar u gaat niet in op de door mij gestelde feiten en ook niet op de aan u gerichte emails en brieven.
    Vol blijven houden dat alles klopte is onzinnig. U weet dat wij volop bewijzen hebben dat het, volgens de Nederlandse wet en regelgeving, helemaal niet klopte.
    Zoals eerder gezegd, Flex in Limited LTD voldeed niet aan de WAGA, de WAADI en voor zover wij hebben kunnen controleren de WML.
    Wij hebben payslips, urenregistraties(door u afgegeven) en contracten van een behoorlijke groep (ex)medewerkers van u.
    Wij hebben het weldegelijk onderzocht dus.

    Idem geldt dat voor een aantal leden die overgezet zijn naar Flex in Logistic Breda bv.
    Wederom kregen de Poolse chauffeurs een te laag loon(D0) toegekend.

    Nu geeft u ineens de inleners de schuld. Waarom?
    Taal? Deze chauffeurs werkte veelal al 3 tot 7 jaar voor u en de taal is blijkbaar nooit het probleem geweest. Nu ineens wel?
    Is de werkelijke reden niet dat u nu een, te, stevig tarief in de markt zette met een factor van 2 of meer?

    Kom u verplichtingen als goed werkgever na en ga met ons in overleg!

    Inzet van CNV CNV Vakmensen is Gelijk werk Gelijk loon!
    Geen verdringing op basis van arbeidsvoorwaarden!
    Dit geldt voor alle sectoren.

  5. Heer Stroek,

    Het volgende :
    !- Flexmarkt is een objectief vakblad met veel kennis in en van de uitzendwereld. Ze publiceren de ware feiten , soms vermoedens zoal van U.
    2- Ik laat altijd zien en horen wie ik ben en waar ik voor sta. Open vizier.
    3- U vraagt al weer om overleg ? mijn rechterhand Ed Goes en mijn secretaresse zijn nb bij U geweest om een normaal gesprek te voeren.
    Ze werden ontvangen door een ‘ruime’ delegatie : U , uw transport kennis collega uw Poolse medewerkster en jurist.
    Dat was dus een zeer eenzijdig dictaat uwerzijds en geen gesprek’: zo moest het anders zou U Flex-in stuk publiceren in de media.
    ik wist al wat er zou gebeuren daarom praatte ik niet met U en ga ik ook nooit doen. Een normaal gesprek met vakbondsbestuurders zoals U is nl niet mogelijk. Dat weet ik al 30 Jaar. Poetin is zelfs democratischer.
    4- U geeft wederom onterechte , vage beschuldigingen en weer geen feiten. U stelt U heeft bewijzen ok , publiceer ze dan hier bij de vakmensen. Kom wees een echte kerel en doe dat aub.
    5- Feit is wel dat door uw toedoen 80 Poolse chauffeurs nu werkloos zijn. Daar zou U toch niet van moeten kunnen slapen.Ze wisten mij wel te vertellen dat U een paar (ca. 8 collega chauffeurs van hun) overgehaald hebt om lid te worden door een 1 jarig gratis lidmaatschap aan te bieden. Dat gaat toch ten koste van uw nog paar Nederlandse leden ?

  6. 6- Kort om Heer Stroek : U heeft geen enkele zaak van geen enkele Poolse , helaas ex- medewekers door uw toedoen , tegen Flex-in Ltd of Flex-iun Breda.
    Zowel , verzoek ik U wederom dat hier te publiceren bij de vakmensen in de uitzendwereld.
    7-Dat U ook verbeten bent op de uitzendwereld is algemeen beken uw grote broer ook.
    Maar er is geen hoop : alle werkgevers willen alleen nog maar flexibel personeel.
    8- Heeft U trouwens wel een vast contract bij het CNV voor onbepaalde tijd ?
    9- Nogmaals ik wens U veel succes bij uw volgende ‘missies’.
    Wellicht bij Avia Airpartners ( staking afgebroken) of bij Philip Morris (fabriek gesloten , 1500 man werkloos) door een absurde loosverhoging en onterechte staking door ook weer toedoen van uiteraard uw grote broer FNV en het CNV tje.

  7. Deze duidelijke , eerlijke , met ware feiten onderbouwde reactie is geplaatst door een ‘getergde’ maar zeer rechtvaardige , correcte , sociale en altijd op tijd betalende ondernemer :

    Eit Blanken

    Algemeen Directeur / eigenaar Flex-in Uitzendgroep

    Met 5 succesvolle vestigingen en 300 (alleen nog) Nederlandse chauffeurs.

Reageer