Kleine uitzenders profiteren van krimpende marges

0

De marges in de uitzendsector staan zo zwaar onder druk dat grote uitzendreuzen als Randstad soms bewust ervoor kiezen om omzet te laten lopen. Dat biedt kansen voor kleinere uitzendorganisaties.

Zo heeft Randstad de omzet zien krimpen. ‘We blijven aan het onderhandelen over contracten. Elke keer opnieuw moet je een beslissing nemen of je die business wel of niet wilt hebben tegen die marge’, zo wordt scheidend Randstad-topman Ben Noteboom in het komende nummer van Flexmarkt aangehaald.

Wendbaarder
Dat de grote uitzenders in Nederland niet voelen voor lage marges, biedt levensgrote kansen voor kleinere uitzenders, stelt Roel ter Steeg, partner van Mazars Berenschot Corporate Finance, in hetzelfde artikel. Volgens Ter Steeg biedt deze markt bij uitstek kansen voor kleinere flexibele uitzendbedrijven, zonder erfenissen als een uitgebreid vestigingennetwerk, een uitgebreide staf en een verknochtheid aan historische disciplines. Kleinere ondernemingen zijn een stuk wendbaarder dan de beursgenoteerde reuzen. Ter Steeg: ‘Wendbaarheid is de sleutel in deze markt. Als je snel kunt inspringen op veranderingen, zul je sneller kansen verzilveren.’

Meer over de ontwikkelingen en visie van experts op de flexbranche lees je in de Finanscoop, in het eerste nummer van Flexmarkt van 2014 die komende week bij de abonnees op de deurmat ligt.

Lees ook:
‘Uitzender geen trendsetter meer’
Specialiseren als uitzendbureau

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer