Tènce! verliest uitroepteken in nieuw logo

3

Uitzendbureau Tènce! krijgt een nieuwe huisstijl. Moederbedrijf Vebego werkt aan één sterke identiteit voor alle 65 bedrijven die onderdeel zijn van Vebego.

De invoering van de nieuwe huisstijl zal gefaseerd plaatsvinden. Als eerste was Vebego zelf aan de beurt. Bij de overige bedrijven zal de huisstijl in de loop van dit jaar en in 2011 aangepast worden. Tènce! is volgend jaar aan de beurt, zo liet Roy Ploum, manager Marketing & Communicatie Personeelsdiensten bij Vebego aan Flexmarkt weten. Of dit begin, midden of eind 2011 is, is nog niet bekend. ‘Wanneer het zover is, zal dit duidelijk gecommuniceerd worden naar klanten en uitzendkrachten.’

Bij de nieuwe huisstijl hoort ook een nieuw logo. Alle bedrijven onder Vebego krijgen het zelfde logo. Er is wel een verschil in kleuren: het nieuwe Vebego-logo is groen met blauw, terwijl de segmentbedrijven (zorg) een logo krijgen dat oranje met blauw is. Alle overige bedrijven, waaronder Tènce! krijgen een logo dat bestaat uit twee kleuren blauw.

Het nieuwe logo bestaat uit ‘open armen, die in alle richtingen de omgeving verwelkomen.’ Paul van Bree, directeur strategie en marketing bij Vebego laat weten dat dit de verschillende bedrijven en de ruim 38.000 medewerkers die dagelijks klaarstaan voor de klanten symboliseert.

Door de keuze voor een uniform logo, verdwijnt het uitroepteken in het nieuwe logo van Tènce!. Het uitroepteken wordt vervangen door de ‘open armen’ van het nieuwe logo. Om hier dan ook nog een uitroepteken tussen te plaatsen paste qua uitstraling niet, aldus Ploum. Ook het accent op de letter e verdwijnt, om praktische redenen. Deze wijzigingen zullen niet alleen in het logo, maar in alle uitingen doorgevoerd worden.

 

 

 

 

 

 

 

Advertentie van Milford Brand-id, die Vebego heeft geholpen bij het ontwikkelen van de nieuwe identiteit, in Adformatie.
 

Delen...Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

3 reacties

  1. Vind het niet sterk. Hago en Tence; 2 verschillende soorten bedrijven die hele andere dingen doen maar wel een logo dat zo goed als het zelfde is.

Reageer