Uitzendbureau Tènce! gooit het over een andere boeg

21

Afgelopen weekend heeft uitzendbureau Tènce! haar grote makeover ondergaan. Vandaag is de officiële aftrap van de nieuwe huisstijl en het nieuwe logo. Maar daar blijft het niet bij.

Dit blijkt uit de Vebego-nieuwsbrief die Ronald Goedmakers, directeur van het moederbedrijf Vebego, vorige week rondstuurde via Twitter. De Vebego-nieuwsbrief verwijst naar het rebranding-nieuws over de uitzendorganisatie. Deze heeft inmiddels ook een persbericht uitgebracht om het omvormen van het merk Tènce! naar Tence toe te lichten.

De transformatie
Zaterdag was het ‘T-day’, zoals de uitzendorganisatie Tènce! het zelf noemde, ofwel transformatiedag. Naast een nieuwe internetsite met de kleuren blauw en limegroen en het nieuwe blauw-turquoise logo, zijn de Tence-vestigingen voorzien van nieuwe lichtbakken aan de voorgevel. Vandaag zal het nieuwe concept officieel gelanceerd worden. Al in maart 2010 kwam Vebego met de aankondiging dat alle 65 bedrijven die onder haar hoede vielen, een nieuwe huisstijl zouden krijgen, waaronder Tènce!. Moederbedrijf Vebego, een van de grootste familiebedrijven van Nederland, streeft naar één sterke identiteit.

Opmerkelijk
Opmerkelijk is dat het Tence-personeel vanaf maandag aanstaande niet langer de telefoon zal opnemen met ‘Tènce! uitzendbureau’. Voortaan zal er over ‘Tence Inzetbureau’ gesproken worden, omdat Tence "wil opboksen tegen het negatieve imago van een uitzendbureau”. Het Vebego-persbericht spreekt ferme taal: "Een inzetbureau zet zich af tegen de ingesleten waarden en normen van de uitzendbranche. Dus geen vrijblijvendheid meer in contracten met klanten en ook niet met vijf leveranciers bij één klant en uiteindelijk toch nog te weinig mensen aan de lopende band."

“Tence doet het goed of we doen het niet. Dus 100 procent leverings-garantie, iedereen op contract in 2020 en onze ervaringen inzetten voor slimme oplossingen bij klanten," aldus Butz, directeur van Tence Inzetbureau.

Tence spreekt voortaan van ‘flexcollega’s’
Ook worden de Tence-medewerkers klaargestoomd om flexkrachten niet langer flexkrachten, uitzendkrachten of flexwerkers te noemen, maar ‘flexcollega’s’. Dit om aan te geven dat de flexkracht ‘part of the family’ is.

De nieuwe look van de vestigingen
De vestigingen van de uitzendorganisatie zijn de afgelopen tijd geschilderd in de nieuwe huisstijlkleuren; de muren worden wit op één blauwe muur na. Aan de muren zullen grote foto’s ("visuals") prijken. Bovendien zijn/worden de vestigingen voorzien van een nieuwe grijze vloerbedekking. Ook wordt er in het nieuwe interieur het nodige hout gebruikt in meubilair en dergelijke.

Zone’s
De bezoeker zal bij binnenkomst een ‘ontvangstbar’ treffen met daarachter een hoge tafel waar één intercedent de ontvangst, de voorintake en de inschrijving doet. De intercedent kan ook kiezen voor een persoonlijker gesprek op de ‘hoge banken’. Dit alles behoort nog tot de ‘hospitality-zone’. Er is ook besloten een ‘concentratie-zone’ te scheppen waar de acquisitiegesprekken, het matchen en verlonen moeten gaan plaatsvinden. Hier zal het ook minder druk zijn wat betreft kleuren en meubilair.

Eigen magazine
Tence brengt ook een eigen magazine uit: de ‘Inzet’, waarin de nieuwe ‘Tence-lifestyle wordt toegelicht. Deze kan je bestellen door een mail te sturen naar de rebranding-afdeling van Tence.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

21 reacties

  1. Bart Withagen op

    Strategisch een goede en gedurfde zet. In de huidige tijd is het onderscheidend vermogen van groot belang. Daarnaast speelt het in op de veranderende behoefte van de flexkrachten. Succes met zaken.

    Bart Withagen – “Guldentijd Ondernemersadvies”

  2. Volgens mij kun je flexwerkers beter ‘werknemers’ noemen, aangezien zij toch volwaardig deel uitmaken van het bedrijf (waar ze ook werken).

    Daarnaast de nieuwe inrichting, Tempo-Team heeft deze inrichting al sinds +/- een jaar.. Niet echt vernieuwend dus.

  3. mmm… laten we dit bericht bewaren en over 3 jaar nog eens terug lezen. Eens kijken wat er van het nieuwe concept overeind gebleven is.

    Ben benieuwd wat de nieuwe tarieven zijn:

    – nieuw logo & huisstijl (al het briefpapier & reclame-uitingen in de prullenbak)

    – Nieuw interieur…. vast niet van Ikea. Een inschrijfbar, een hospitality-ruimte, concentratie-zone… pfff, dat betekent veel personeel om iemand aan een baan te kunnen helpen.

  4. “Nieuw”….. een laatste poging van Tence om de vestigingen wat op te poetsen met de hoop dat dit de aanloop zal verhogen. Nou, niet dus. Wordt wakker zou ik zeggen.

    In de “inzetbranche” is het niet de verpakking die telt, maar de inhoud. Maw, je werk beter doen dan je concurrent. Dit gedoe leidt af van het werk. Met als consequentie dat de kwaliteit en omzet nog verder daalt.

    PS1 Misschien is dit wel een defensieve actie, Tence kan kennelijk niet af komen van de huurcontracten, tja, en dan moet je wat….maar niet dit !

    PS2. Het zou ook kunnen dat Tence te koop staat. En dan snappen we de oppoets actie wel.

  5. We zullen onze naam als Inzetbureau gaan waarmaken… en de rest die hierboven negatief op reageert wel eens laten zien wat we waard zijn! Met goed gevolg!!!!!!!!!!!

  6. Als ik die negatieve reacties lees denk ik eerst; “wat ’n ….” en dan aan die rode neus! Insiders snappen ‘m he?

    Zaterdag was overduidelijk merkbaar dat het hier niet gaat om mooie woorden alleen. We zijn ook niet zo naief om te denken dat vanaf nu alles vanzelf gaat. Maar het vertrouwen is er dat we voldoende doorzettingsvermogen hebben om onderscheidend te zijn en te blijven in de markt.

  7. Uiteindelijk blijft alles bij hetzelfde. Zelfde maaltijd maar met een ander sausje. Verkopen met een mooie verpakking is prima maar de inhoud bepaalt of de klant tevreden is. Eigenlijk niet meer dan een goede reclame actie om in het nieuws te komen. Dat kan ook, is niets mis mee 🙂

  8. De Uitzendmakelaar op

    Op welk onderzoek is gebaseerd dat er ingesleten waarden en normen in de uitzendbranche bestaan? Gaan Tence zich met een motiverend klinkende bedrijfsnaam wel voor de klanten inzetten? Het heeft zich kwablijkelijk bevrijdt van vrijblijvendheid in contracten met klanten en vijf leveranciers bij ??n zelfde klant en uiteindelijk toch te weinig mensen aan de lopende band.. Succes!

  9. Je concurrent de grond in boren is altijd gemakkelijk. Ik kies er liever voor om mijn con-collega’s te feliciteren met hun nieuwe huisstijl en veel succes toe te wensen in de toekomst!

  10. Voor alle sceptici hierboven. Graag verwijs ik jullie naar youtube om het filmpje “Lebbis terras” te bekijken. Zoals Lebbis het ideale terras beschrijft, zo vindt Tence dat flexibiliteit moet worden waargemaakt. Wij zijn een verlengstuk van de bedrijfsvoering van onze klanten. Wij nemen deze rol in de keten van onze opdrachtgevers zeer serieus. Op basis van verantwoordelijkheid. Wij geloven er in. Onze opdrachtgevers begrijpen waarom. Net zoals onze prospects.
    PS
    @harry. We hoeven niets op te poetsen, hebben geen last met huurcontracten en staan zeker niet te koop. Graag nodig ik je uit om me te bellen om onze visie nader toe te lichten. Ik ben bereikbaar via het hoofdkantoor van Tence. Gewoon naar Willem vragen. Spreek je graag.

  11. Wat een hoop reacties allemaal!

    Ik werk toevallig voor ?het bedrijf? dat het anders gaat doen. Zelf sta ik er voor de volle 100% achter en wij gaan het verschil maken!!
    Graag ga ik nu, of over 3 jaar in gesprek met alle sceptici.

    @ Wendy: Goed gezegd: “Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg!”
    Stil staan is tenslotte achteruit gaan, daarom gaan wij het anders doen. Iemand moet de eerste zijn nietwaar.

    Het gaat ons lukken, met goed gevolg;)

  12. Ex-Dactyloer op

    Dit werkt alleen als de intercedenten niet gepushed worden om CV’s met grote hoeveelheden de deur uit te werken. aan die vervelende targets gaat de kwaliteit van de dienstverlening kaport.

  13. Quote van hoofd P&O van een van de grootste bedrijven in Den Bosch: ‘Menig uitzendbureau zal er flink van balen dat ze zelf niet op het idee zijn gekomen’.
    En als ik bovenstaande sceptische reacties lees, heeft hij gelijk!
    Ik ben ontzettend trots op de flexcollega’s van Tence Inzetbureau dat ze voor deze naam hebben gekozen. Altijd met goed gevolg!

  14. What’s in a name. Service naar zowel klant als personeel, daar gaat het om. Hoe dat zit bij Tence… geen idee. Heb gelukkig geen inzet- of uitzendbureau nodig, maar dat geleuter over termen begint me de keel uit te hangen. Medelanders etc. je kent het wel. Gelul in de ruimte, gaat nergens om.

Reageer