Met het geïntegreerde platform Tigris maak je de communicatie met kandidaten zo laagdrempelig, geautomatiseerd en consistent dat gegevens zo de backoffice invloeien. Zodanig dat de uitzender of detacheerder alle gegevens van kandidaten en opdrachtgevers op één plaats beschikbaar heeft. Dean Versteeg, teamlead Customer Success: “Al je communicatie beschikbaar in één profiel.”
Er is een enorme schaarste aan kandidaten op de arbeidsmarkt. Dean Versteeg, teamlead Customer Success: “In die war for talent moet je als uitzender of detacheerder een user experience aan de kandidaat bieden die hem of haar overtuigt voor jou te kiezen. Immers, we zijn gewend om met een druk op de knop een pizza te bestellen of een elektrische scooter te huren. Waarom zou je een soortgelijke ervaring ook niet in recruitment kunnen bieden? De nieuwe generatie werkzoekenden heeft wat te kiezen en is extreem gevoelig voor hoe processen zijn geregeld bij een potentiële werkgever en hoe de user experience is. Ziet het er goed en hip uit? Kun je snel en gemakkelijk zaken regelen? Word je op het juiste moment op de hoogte gehouden?”
Consistente ervaring
Ja, dat kan, zegt Versteeg er meteen achteraan. Versteeg: “Als flexbedrijven een digitale transformatie doormaken en de kandidaat écht centraal stellen. Door de hele journey heen wil je de kandidaat, die later werknemer wordt, dezelfde consistente ervaring bieden. Wanneer een mobiele app tegenwoordig niet optimaal functioneert, haakt de nieuwe generatie direct af. Daarom ontzorgen wij bureaus en faciliteren we hen om recruitmenttechnologie óók toe te kunnen passen in de backoffice. Blijven boeien en binden, is daarbij het motto. Dit kan alleen als je je data over opdrachtgevers en kandidaten bij elkaar brengt in één systeem. En niet twee verschillende systemen gebruikt voor front- en backoffice processen. Je hebt hiervoor één bronsysteem nodig, één versie van de waarheid.”
Laagdrempelig
Kandidaten willen laagdrempelig, bij voorkeur via WhatsApp, kunnen communiceren met het flexbedrijf. Versteeg: “Dat kan via ons systeem laagdrempelig, consistent en geautomatiseerd. Alle communicatie is beschikbaar in één profiel en voor iedereen in de organisatie inzichtelijk.”
Daarnaast kun je veel van de standaardcommunicatie automatiseren, legt hij uit. “Denk hierbij aan het automatisch versturen van een bericht als een kandidaat op intake mag komen. Een week voor de plaatsing start, kun de medewerker veel succes wensen of een reminder sturen dat hij of zij nog een identiteitsbewijs moet toesturen. Vervolgens herinner je een medewerker aan het invullen van zijn of haar uren. En als de plaatsing afloopt kun je automatisch een bericht sturen met andere soortgelijke vacatures en de vraag of iemand nog beschikbaar is. Je kunt de hele candidate en employee journey en de bijbehorende touchpoints automatiseren als je dat wilt.”
Samen
Het Tigris-platform is ontwikkeld samen met flexbedrijven en tot op de dag van vandaag geven klanten feedback over hoe het systeem kan worden verbeterd. Versteeg: “Daarmee en met onze eigen visie op de branche ontwikkelen we de software verder. Wat die eigen visie is? Uitzendorganisaties betalen heel veel aan platforms zoals Indeed en maken dat platform rijker. Door tegen elkaar op te bieden met financiën, maar ook rijker met data. Terwijl je eigenlijk het heft in eigen handen zou moeten nemen. Door data zelf inzichtelijk te maken voor jouw flexbedrijf en ermee aan de slag te gaan. Realtime inzicht is hierbij zeer belangrijk. Zo kun je continu bijsturen om je marketingbudgetten zo effectief mogelijk in te zetten en blijf je jouw concurrenten een stap voor.”
Tigris is gebouwd op het bekende CRM-systeem Salesforce. Het is een integrale oplossing voor jobmarketing, recruitment, operations en payrolling. Hierdoor is state-of-the-art recruitmenttechnologie óók automatisch beschikbaar in de backoffice, waardoor de communicatie van front- naar backoffice naadloos in elkaar overloopt.
Onderscheid
Versteeg: “Wat ons écht onderscheidt in de markt is dat je in ons systeem je ROI per recruitmentkanaal tot op de cent nauwkeurig inzichtelijk kunt maken. Alle kerndata, zowel front- als backoffice, bevindt zich volledig in één applicatie. Je bent dus compliant aan wet- en regelgeving in de flexbranche, maar kunt ook je kosten per sollicitatie, kosten per plaatsing, doorlooptijd van je plaatsingen en je candidate lifetime value doormeten. Van front- naar backoffice en andersom. Deze data is altijd inzichtelijk en realtime beschikbaar.”
Al met al, stelt Versteeg, maakt het flexbedrijf met het Tigris-platform ruimte voor wat er echt toe doet: het verzorgen van de juiste matches tussen opdrachtgevers en kandidaten. Versteeg somt op: “We automatiseren repetitieve handelingen. Met onze integrale oplossing kun je van voor tot achter realtime zien wat er gebeurt, dat doormeten en overzichten van de data creëren. En je hebt één platform in handen om de communicatie met kandidaten in hun volledige journey te automatiseren. Daarmee is Tigris het beste van twee werelden, die van de front- en de backoffice.”
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Tigris.