Communicatie bij veranderingen

0

Grote veranderingen binnen de organisatie of op
de werkvloer kunnen vragen en discussies oproepen. Waar moet je op letten
en hoe communiceer je de boodschap? 

  • Begin vroeg met communiceren, dat verlaagt de uiteindelijke weerstand.
  • Bedenk vooraf dat mensen te maken krijgen met een verlopende weerstandscurve, geef mensen zodoende de tijd om het nieuws te verwerken.
  • Houdt rekening met de diverse gezichtspunten die bij een verandering spelen. Denk daarbij aan invloeden op persoonlijk, bedrijfsmatig en extern vlak.
  • Zorg dat de gebruikte communicatie past bij de boodschap: persoonlijke mededelingen moeten persoonlijk gedaan worden.
  • Probeer de reden van de verandering (WAAROM) tijdens het communiceren te scheiden van de uitwerking (MANIER).

Auteur: Sander Schroevers

Delen...Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer