50Plus IT heet voortaan gewoon PlusIT. Het bedrijf heeft zijn naam veranderd om van de negatieve associatie die aan 50-plus kleeft af te komen.
Onder het mom ‘de vijftiger is de nieuwe dertiger’ wil PlusIT meer de nadruk leggen op ervaring in plaats van op leeftijd.
Niet klaar voor 50-plussers
Volgens het detacheringsbureau uit Lelystad is gebleken dat veel ervaren medewerkers zich niet gelukkig voelen bij de naam 50plus. Verder twijfelden veel potentiële medewerkers of ze met 40+ ook mochten solliciteren.
Bovendien zijn naar eigen zeggen veel potentiële klanten en zelfs de overheid nog niet klaar zijn om de 50-plussers te omarmen zoals de politiek voor ogen heeft.
Social Return on Investment
Overigens er verandert niets aan de visie en doelstellingen, zo laat PlusIT weten. De belangrijkste doelstelling is nog steeds ‘aantonen wat de meerwaarde is van de ‘oudere’ ervaren medewerker’. Ook de wens om samen met klanten een concrete invulling te geven aan hun ‘Social Return on Investment’ (SROI) blijft een van de speerpunten van PlusIT.
Bron: PlusIT