Aanpak jeugdwerkloosheid centraal tijdens WerkWeek

0

Van 18 tot en met 25 september vindt de WerkWeek plaats. In het hele land organiseren gemeenten, bedrijven, UWV, scholen, uitzendbureaus, sportclubs, lokale en regionale initiatiefnemers en jongeren zelf activiteiten om de kansen van jongeren op werk te vergroten.

De WerkWeek is een initiatief van de ambassadeur Aanpak Jeugdwerkloosheid Mirjam Sterk.

Op zoek naar nieuw personeel
De jeugdwerkloosheid in Nederland is historisch hoog. 122.000 jongeren zijn werkloos. Juist in september, als de zomervakantie voorbij is, gaan bedrijven op zoek naar nieuw personeel. Tijdens de WerkWeek vinden verspreid door het land meer dan 50 activiteiten plaats waarbij de kansen van jongeren op werk worden vergroot. Het gaat zowel om bestaande als extra initiatieven als matchingsevents, ontbijtsessies tussen werkgevers en werkzoekende, netwerkevenementen, afspraken en convenanten die afgesloten worden.

BBL-matchingsevenement
Mirjam Sterk, minister Lodewijk Asscher en minister Jet Bussemaker geven op 18 september op Het Plein in Den Haag het startschot voor de WerkWeek. Minister Asscher en Sterk zullen samen met grote en kleine werkgevers afspraken maken over de bijdrage van het bedrijfsleven aan de aanpak van de jeugdwerkloosheid. Minister Bussemaker opent het BBL-matchingsevenement, waar jongeren uit de regio’s Den Haag, Leiden en Zoetermeer solliciteren voor een BBL-leerbaan. Mirjam Sterk is gastvrouw bij DeBroekriem on Tour, waar hoger opgeleide baanzoekers netwerkgesprekken voeren met professionals.Het startevenement vindt plaats van 8 tot 12 uur op en rondom Het Plein in Den Haag. Een voorproefje van de activiteiten die in de WerkWeek worden georganiseerd vindt u hier.

Vorige week werd bekend dat Mirjam Sterk en uitzendorganisatie Randstad de komende weken ook opnieuw samen campagne voeren om meer jongeren aan een baan te helpen.

Over Auteur

Reageer