Functie: vestigingsmanager in Leiden
Organisatie: Studentalent
Opleiding: Hogere Europese Beroepenopleiding
Werkervaring: in 2002 intercedent bij Studentalent geworden, doorgestroomd naar accountmanager in 2003 en naar teamleider in 2005
1. Waarom de uitzendbranche?
Toen ik afstudeerde had ik al een positief beeld van het werken in de uitzendbranche; veel interactie, veel regelwerk. In Den Haag zat de vestiging van Studentalent dichtbij de hogeschool waaraan ik studeerde en ik kende een aantal mensen die daar een bijbaan had. Ik wist daardoor al redelijk goed wat voor organisatie Studentalent was. Toen ik was afgestudeerd wees een kennis mij op een vacature. Ik heb gesolliciteerd, werd aangenomen en ben niet meer weggegaan. De doelgroep spreekt mij aan je staat aan het begin van een iemands loopbaan. Studenten zijn slim, onbevangen en enthousiast. Verder vind ik Studentalent een heel leuk bedrijf: je krijgt veel vrijheid om zelf dingen op te pakken en te ontwikkelen.
2. Uitzendmanagementkwaliteiten?
Motiveren en enthousiasmeren zijn sterke punten van mij. Door dit over te brengen op het team is iedereen in staat snel te schakelen. Bij Studentalent heb je veel kort cyclisch werk waardoor je met veel zaken tegelijk bezig bent.
Ook vind ik het belangrijk dat je als manager weet waar je het over hebt. Ik vind het een groot voordeel dat ik zelf intercedent en accountmanager ben geweest. Als vestigingsmanager heb ik nu een completer beeld van het hele proces en ben ik goed in staat mijn team te ondersteunen en coachen waar nodig.
3. Genietmomenten?
Ik geniet ervan als we met het hele team iets bereiken, als we gezamenlijk onze targets halen.
4. Ergernissen?
Mensen die hun afspraken niet nakomen. Verder ben ik vrij ongeduldig en wil ik graag direct knopen doorhakken, gaat iemand hier niet in mee dan kan ik mij hier behoorlijk aan storen.
5. Beste managementadvies ooit gekregen?
De rust nemen om af en toe stil te staan bij wat je al bereikt hebt en niet meteen doorgaan met het volgende. Dit advies kreeg ik van een van onze directeuren Paul Citroen. Voor mij een belangrijk advies omdat ik de neiging heb meteen verder te gaan en alleen bezig te zijn met wat er verder nog moet gebeuren.
6. Op welke werkprestatie ben je trots?
We waren een kleine vestiging. In twee jaar zijn we enorm gegroeid in Leiden en staan we echt op de kaart. Daar ben ik erg trots op. Het hele team heeft hier hard voor gewerkt.
7. Volgende carrièrestap?
Ik weet het nog niet, voorlopig zit ik goed!