Studenten uitzendbureaus nemen banensites over

0

Venturion (onder meer Studentalent en XL Studenten Uitzendbureau) heeft Melon Media (uitgever van banensites zoals zoekbijbaan.nl, startersbanen.nl en stagemotor.nl.) overgenomen.

De overname van deze internetonderneming, exploitant van één van de grootste carrièresites voor jongeren in Nederland, past naar eigen zeggen in de visie van Venturion. Managing director Gert Ambachtsheer (Venturion) zegt hierover: “Melon Media versterkt de positie van onze doelgroep-labels door het bundelen van krachten en kennis. Het uitgebreide kandidatenbestand is een welkome aanvulling voor met name onze studentenproposities in de markt, in een tijd waarin de arbeidsmarkt krapper wordt. Hierdoor kunnen we onze klanten nog beter helpen.”

Melon Media

Melon Media, opgericht in 2000, is bekend van banensites zoals zoekbijbaan.nl, startersbanen.nl en stagemotor.nl. Maandelijks bezoeken gemiddeld 375.000 mensen deze carrièresites. Ruim 17.000 bedrijven maken gebruik van de diensten van Melon Media en de database bestaat uit zo’n 570.000 kandidaten. Directeur Jan Willem Kruithof: “Voor Melon Media was het tijd voor een volgende stap. Door de samenwerking met andere labels als Studentalent en XL Studentenuitzendbureau is verdere groei gegarandeerd.”

Uitzenden en detacheren

Eerder heeft Venturion al overnames gedaan op het gebied van uitzenden en detacheren. Uitzendbureau Studentalent en XL Studenten Uitzendbureau zijn blij met de komst van Melon Media. Directeur Evert Geerdink van XL Studenten Uitzendbureau: “Door krapte op de arbeidsmarkt merken wij dat belangrijke aspecten, zoals snelheid en kwaliteit, steeds belangrijker worden voor klanten. Door de overname van Melon Media is onze database gegroeid naar 1 miljoen studenten en starters.”

“Onze online footprint in de markt neemt hierdoor fors toe, zegt directeur Kees-Jan Kuijer van Studentalent. “Deze exponentiële groei van onze kandidaten-database stelt ons in staat om alle bestaande en nieuwe klanten de komende jaren de service te garanderen die zij van ons gewend zijn. Nieuwe klanten weten ons steeds beter te vinden nu de grote en generieke uitzenders meer moeite hebben om goede kandidaten te leveren. Als doelgroep-specialist heb je dan al een grote voorsprong en dat wordt met deze nieuwe combinatie alleen nog maar versterkt.”

Bron: XL Studentenuitzendbureau & Uitzendbureau Studentalent

Delen...Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone

Over Auteur

redactieflexmarkt

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer