Sinds vorig jaar zwaait Loes Dingemans de scepter bij Unique. Dingemans heeft afgelopen jaar een grote structuurwijziging doorgevoerd binnen het uitzendbedrijf. Naar eigen zeggen om ‘het professionele van een concern en het lenige van een startup te combineren.’
Dat zegt Loes Dingemans in een interview in de juni-editie van Flexmarkt die vandaag is verschenen.
Loes Dingemans over het waarom van de grote structuurwijziging binnen Unique. “Unique was een algemene uitzender. Het afgelopen jaar hebben we de organisatie in units geknipt en branche- en functiegericht gemaakt.
Wij willen meer waarde toevoegen dan alleen de beste match. Dat kan alleen als je heel specifiek aansluit op wensen en behoeftes en dichter tegen de klant aankruipt, want logistieke relaties hebben echt andere behoeftes dan banken en verzekeringen.
“In plaats van een horizontale organisatie met één hoofdkantoor is de organisatie daarom nu verticaal ingericht in vijf businesslines: mkb, industrie en logistiek, de call centers van customer care, technicum en grote accounts zoals semi-overheid en bank en verzekeringen. Alle experts van het hoofdkantoor, denk aan marketing en financiën, zijn nu gekoppeld aan die businesslines. Iedere unit-verantwoordelijke heeft een eigen lijn met een eigen team van experts. Hierdoor kunnen we snel leveren wat klanten vragen.”
In het interview zegt Loes Dingemans over de positie van Unique op de markt het volgende: “We begeven ons niet op de prijsvechtersmarkt. Dat past ook niet bij Unique. Wij gaan voor rendabele groei. Ik wil dat we ons snel ontwikkelen. Daarom hebben we onze organisatie ook anders ingericht. ‘Ik wil de beste zijn, niet de grootste’.”
Unique is een dochteronderneming van USG People. USG People, vorig jaar overgenomen door het Japanse uitzendbedrijf Recruit, behaalde in 2016 een omzet van ruim 1,2 miljard euro, een groei van 9% ten opzichte van 2015 (zie top-100 Flexmarkt Omzetranglijst 2017). De geschatte omzet van dochteronderneming Unique bedraagt ruim 400 miljoen euro [Flexmarkt, red].
Het hele interview met Loes Dingemans is te lezen in de juni-editie van Flexmarkt die op 15 juni is verschenen. Nog geen abonnee?