Uitzendbureaus, draag ook 50-plusser voor

0

Uitzendbureaus moeten bij het voordragen van kandidaten aan een opdrachtgever minstens één 50-plusser aanbieden.

Die oproep doen de brancheorganisaties voor de uitzendsector ABU en NBBU aan hun leden.

‘Open voor 50-plus’
De ABU en de NBBU hebben zich aangesloten bij de campagne ‘Open voor 50-plus’. De brancheverenigingen worden mede afzender van deze campagne, die sinds medio 2014 wordt gevoerd door UWV en MKB-Nederland via radio en online. De campagne ‘Open voor 50-plus’ daagt werkgevers uit om geschikte 50-plussers uit te nodigen wanneer zij op zoek zijn naar personeel.

ABU: ongewenste situatie
Aandacht voor de positie van 50-plussers op de arbeidsmarkt blijft hard nodig. Ondanks het aantrekken van de arbeidsmarkt komen oudere werkzoekenden nog altijd moeilijk aan het werk. Jurriën Koops, directeur van de ABU, spreekt van een ongewenste situatie, waarin snel verandering moet komen. ‘Wij vinden dat 50-plussers de kans moeten krijgen om hun kwaliteiten en capaciteiten in te zetten in de huidige arbeidsmarkt. De uitzendbranche is heel goed in staat deze mensen weer aan het werk te helpen. Van de oudere werkzoekenden die vanuit de WW weer een baan vinden, gaat circa 30% aan de slag door bemiddeling van een uitzendbureau of intermediair. Samen met onze leden dragen wij dan ook graag ons steentje bij aan deze campagne.’

NBBU: ‘potentieel benutten’
Marco Bastian, directeur NBBU, sluit zich hierbij aan. ‘De positie van oudere werkzoekenden op de arbeidsmarkt verbetert nauwelijks en het is daarom belangrijk dat werkgevers dit potentieel benutten. Uitzendbureaus zijn als geen ander in staat om opdrachtgevers te overtuigen van de toegevoegde waarde van 50-plussers. We moeten deze ervaren en meestal zeer gemotiveerde mensen niet afschrijven, maar juist in deze groep blijven investeren.’

Bronnen: ABU/NBBU


Lees ook:

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer