De Nederlandse startup Jellow heeft samen met de Belgische Mediahuis een platform voor bemiddeling tussen freelancers en opdrachtgevers in België gelanceerd.
Het platform www.jellow.be is sinds vandaag in de lucht. Net als het netwerk dat de afgelopen vijf jaar in Nederland is opgebouwd, worden alleen eindopdrachtgevers toegelaten. Het netwerk is niet toegankelijk voor intermediairs.
Jellow Nederland
Jellow bestaat in Nederland zo’n vijf jaar en zorgt ervoor dat freelancers in de zakelijke dienstverlening en opdrachtgevers elkaar direct kunnen vinden. Meer dan 800 bedrijven waaronder namen als Jumbo Supermarkten, Booking.com, Rijksuniversiteit Groningen, PwC maken gebruik van het netwerk waar meer dan 10.000 freelancers zich hebben aangesloten.
Belang Mediahuis
De Belgische mediagigant Mediahuis, in ons land bekend als eigenaar van onder andere NRC en De Telegraaf, heeft een zakelijk belang genomen in Jellow. “Uiteraard is de samenwerking met Mediahuis in België voor Jellow een geweldige stap”, zegt Lars Evers, co-founder van Jellow. “Want het geeft ons de mogelijkheid om onze internationale ambities te verwezenlijken. Maar belangrijker nog, het geeft onze Nederlandse freelancers en opdrachtgevers de mogelijkheid om ook over de grens te denken en te werken. Dat hebben we in de eerste week al volop zien gebeuren.”
Bron: Jellow
Lees ook: Netwerkplatform Jellow financiert verdere groei