Half miljoen Nederlanders dagelijks benaderd door bureaus

0

Een op de drie Nederlanders (32%) is in het afgelopen jaar benaderd door bedrijven, recruiters of uitzendbureaus. 4% wordt zelfs dagelijks benaderd. Dit komt neer op bijna 500.000 Nederlanders.

Vooral mensen in de industrie & nijverheid en kennisintensieve dienstverlening worden vaak dagelijks benaderd. Dit blijkt uit onderzoek van No Ties onder bijna 2.000 Nederlanders.

Randstad meest actieve uitzendbureau

De meeste Nederlanders geven aan benaderd te zijn door Randstad (22%). Ook TempoTeam en YoungCapital (beide 19%) scoren relatief hoog met een gedeelde tweede plaats. De top 5 wordt gecomplementeerd door Maandag (15%) en Yacht (14%). Bijna één op de vijf (19%) zegt door een specifiek bedrijf zelf benaderd te zijn.

No Ties

Vooral jongeren benaderd door uitzendbureaus

In het afgelopen jaar zijn jongeren vaker benaderd door uitzendbureaus dan ouderen. Zo is bijvoorbeeld 56% van de 18 tot 34jarigen in het afgelopen jaar benaderd, tegenover 31% van de 35-tot 64jarigen. Daarnaast valt op dat van de 65plussers, waarvan de meeste inmiddels pensioengerechtigd zijn, toch nog 8% in het afgelopen jaar benaderd is. Als we naar geslacht kijken dan blijkt dat mannen (38%) vaker benaderd zijn dan vrouwen (27%).

Vaker benaderd sinds corona

Van de mensen die in het afgelopen jaar zijn benaderd door een uitzendbureau, wordt 33% vaker benaderd sinds het uitbreken van de coronacrisis. Dit komt neer op 1.470.000 Nederlanders. Vooral in de handelsbranche (46%) en het onderwijs (40%) wordt men sinds corona vaker benaderd door uitzendbureaus.

Hieronder de 5 belangrijkste resultaten uit het onderzoek:

  1. Van de mensen die in het afgelopen jaar zijn benaderd door een uitzendbureau, wordt 33% vaker benaderd sinds het uitbreken van de coronacrisis.  
  2. 4% wordt zelfs dagelijks benaderd. Dit komt neer op bijna 500.000 Nederlanders.
  3. De meeste Nederlanders geven aan benaderd te zijn door Randstad (22%). Ook Tempo-Team en YoungCapital (beide 19%) scoren relatief hoog met een gedeelde tweede plaats.
  4. In het afgelopen jaar zijn jongeren vaker benaderd door uitzendbureaus dan ouderen.

 

Lees ook: Wat zijn de belangrijkste thema’s voor de recruitmentprofessional?

 

Volg Flexmarkt op LinkedIn:

 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer