Daling aantal personeelsadvertenties duurt voort

0

Er zijn in het tweede kwartaal van dit jaar alweer minder
personeelsadvertenties geplaatst. De daling bedraagt 3,2 procent ten opzichte
van dezelfde periode vorig jaar. In het eerste kwartaal was al een daling te
zien van 3,7 procent.

De nieuwe cijfers werden dinsdag bekendgemaakt door Nielsen Media Research. De sterkste daling was te zien bij de kranten, waar het aantal met 6,6 procent afnam, in het eerste kwartaal was de afname nog 3,9 procent. Het aantal personeelsadvertenties op websites daalde met 2,3 procent. Die daling is minder hard gegaan dan in het eerste kwartaal van dit jaar, toen nog een afname van 3,7 procent werd geconstateerd.

In de vakbladen liep het aantal personeelsadvertenties weliswaar terug met 3,5 procent, maar die daling was veel kleiner dan in het eerste kwartaal, toen er nog sprake was van een afname van 9,2 procent.

In totaal registreerde Nielsen 365.000 personeelsadvertenties met daarin 413.000 vacatures. 90,3 procent hiervan werd op internet gepubliceerd. Bijna 6 procent stond in kranten en 3,4 procent van de advertenties kwam terecht in vak- en managementbladen.

Bron: Het Financieele Dagblad
 

 

• Abonneer u op de gratis nieuwsbrief van flexmarkt.nl.
• Kennismaken met Flexmarkt? Bestel nu ons introductieabonnement: 3 nummers voor € 9,99.

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer