Social media weinig gebruikt bij zoektocht naar bijbaan

0

Social media zijn onder jongeren niet populair bij het zoeken naar een bijbaan.

Hoewel 91 procent van de Nederlandse jongeren actief is op sociale media, gebruikt slechts 10 procent deze media om een bijbaan te zoeken. Jongeren maken meer gebruik van online vacaturebanken (70 procent)en het eigen netwerk (62 procent), zo blijkt uit het Nationale Bijbanen Onderzoek 2011.

Het onderzoek is uitgevoerd door Zoekbijbaan.nl onder 1345 jongeren van 13 tot 25 jaar.

Volgens Pieter van Diggele van Zoekbijbanen.nl zijn jongeren zich nog onvoldoende bewust van de sollicitatiemogelijkheden via de social media. ‘De meeste jongeren zijn actief op netwerksites als Hyves en Facebook. Netwerksites met meer carrièremogelijkheden zoals LinkedIn en Twitter worden veel minder gebruikt, omdat de meeste jongeren nog geen professioneel netwerk hebben en ook nog niet actief bezig zijn om dit op te bouwen.’
 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer