Digitalisering? Unique opent gewoon 13 nieuwe vestigingen

0

De trend is een steeds verdergaande digitalisering in de uitzendbranche, maar Unique kiest voor een tegendraadse aanpak. Komende maanden opent het uitzendbureau tenminste 13 nieuwe fysieke vestigingen in Nederland. 

Volgens Marion van Happen, COO van RGF Staffing, het moederbedrijf van Unique, is het besluit nieuwe vestigingen te openen  ingegeven door een kentering in de markt. Terwijl de uitzendsector in de afgelopen jaren vooral heeft ingezet op digitalisering waarbij veel vestigingen werden gesloten, is er naast hightech vooral ook behoefte aan lokale aanwezigheid en persoonlijk contact, zo stelt zij: “Voor kandidaten hoeven we geen vestigingen te openen. Die willen binnen een paar klikken kunnen solliciteren. Om elkaar beter te leren kennen volgt daarna via digitale weg of persoonlijk contact een nader carrière- of ontwikkeladvies. Opdrachtgevers willen graag persoonlijk contact met een account manager of recruiter. Die willen iemand in de ogen kunnen kijken en niet de hele dag via Teams of Zoom besprekingen voeren. Daarom willen wij juist met onze belevingsstore dicht bij die klant zitten, net als de grote webshops of telecombedrijven die in de binnensteden winkels openen om klanten persoonlijk te kunnen helpen.”

Nieuwe uitzendvestigingen

Unique opent de komende negen maanden 13 nieuwe vestigingen. Deze vestigingen zijn met name bedoeld om afstemming te zoeken met opdrachtgevers die momenteel schreeuwen om personeel. “Wij merken dat vooral werkgevers het belangrijk blijven vinden om persoonlijk contact met ons te houden”, zegt Van Happen. “Daarom willen wij letterlijk en figuurlijk dichtbij die werkgevers zitten. Vanaf de oprichting 49 jaar geleden is dat de kracht en het onderscheidende vermogen van Unique, in combinatie met de cultuur natuurlijk.” De eerste vestiging wordt binnenkort op Schiphol geopend. Daarna volgen nieuwe kantoren in andere delen van het land.

Lees ook:

Investeren in digitalisering

Unique zal overigens naar eigen zeggen ook onverminderd in digitalisering blijven investeren zodat flexkrachten binnen een aantal clicks online kunnen solliciteren op interessante functies.

Reservisten-community na corona

Unique stelt dat zij coronaperiode goed zijn doorgekomen. Sterker nog, als belangrijkste HR-partner van de GGD’s bij het bestrijden van het coronavirus heeft de uitzendorganisatie het naar eigen zeggen ‘sinds de eerste lockdown beduidend beter gedaan dan de markt’. Daarnaast werkt Unique hard aan het bemiddelen van flexkrachten die voor de GGD hebben gewerkt of daar nog werkzaam zijn. Voor veel mensen heeft het bestrijden van het coronavirus zinvol werk en een fijne werksituatie opgeleverd. Unique wil voorkomen dat ze in een gat vallen. Van Happen: “Daarom bouwen wij momenteel hard aan wat wij wel een ‘reservisten-community’ noemen: flexkrachten die inzetbaar zijn om een maatschappelijke bijdrage te leveren als dat nodig zit. Sommigen willen dat naast hun reguliere werk doen. Wij faciliteren daarin graag.” Zo investeert Unique onder meer in het coachen, begeleiden en opleiden van deze mensen.

Lees ook: Unique helpt coronacrisis-flexkrachten aan vervolgbaan

 

Volg Flexmarkt op LinkedIn:

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer