Flexaanbieders dragen steentje bij voor betere wereld

0

De kerstdagen komen er weer aan. Het is een periode waarbij velen stilstaan bij de minderbedeelde medemens. Zo ook verschillende flexaanbieders.

Op 15 december gaan klanten en medewerkers van Adecco Nederland vijf kilometer lopen voor het Adecco-project Win4Youth. Elke individuele vijf kilometer levert vijf Amerikaanse dollar op. Het geld wordt besteed aan projecten voor jongereneducatie in India, Haïti, Spanje, Frankrijk, Chili en de VS.

3FM Serious Request

Het blijkt dat vooral de actie van 3FM Serious Request populair is om geld voor in te zamelen. Verschillende flexaanbieders hebben hun creativiteit de vrije loop gelaten om geld in te zamelen voor ‘Kinderen en HIV’, het goede doel waar de opbrengst van 3FM Serious Request dit jaar heen gaat.

Op 20 december plaatst Continu detachering en werving & selectie een bungeejump in Eindhoven. Men kan tegen opbod een sprong maken voor het goede doel.

Ook Wiertz Personeelsdiensten steunt de actie van 3FM Serious Request. Onder het motto “een klinkende munt voor een handige uitzendstunt” levert het uitzendbureau uitzendkrachten voor klusjes die nog geklaard moeten worden voor het eind van het jaar, zoals het opruimen van een magazijn. De opbrengst van alle Wiertz-uitzendkrachten die rondom Eindhoven klusjes uitvoeren, gaat naar het Glazen Huis. Dit bedrag wordt door Wiertz Personeelsdiensten verdubbeld.

Naast Continu en Wiertz heeft ook Olympia Uitzendbureau iets bedacht om geld in te zamelen voor 3FM Serious Request. Twee franchise-ondernemers gaan met een bus langs tien steden en dorpen waar zij vestigingen hebben. Zij bezoeken daarbij ruim zestig klanten die geld willen doneren voor het goede doel van Serious Request. Zanger Arno Kolenbrander reist mee en geeft flitsoptredens bij de donerende klanten. De twee franchise-ondernemers Margot Zeevenhoven en Monique Schuurmans over de actie: “2010 was voor ons een geweldig jaar doordat wij nieuwe vestigingen geopend hebben en als klap op de vuurpijl uitgeroepen zijn tot franchisenemers van het jaar. Hierdoor zou je soms vergeten dat er mensen zijn die het minder goed hebben. Met deze actie willen we daar bij stilstaan en ons inzetten voor de stille slachtoffers van HIV en Aids.”

Tempo-Team zal haar steentje bijdragen door de huisstijlkleur op de markt van Eindhoven terug laten komen, door rode mutsen te verkopen. De opbrengst gaat volledig naar het Glazen Huis. Ook laat Tempo-Team een professionele zanger op de markt en bij relaties zingen om vervolgens donaties op te halen.

De Eindhovense vestiging van StudentenWerk pakt het serieus aan. De werknemers van deze vestiging gaan met de baanzoekende jongeren die de vestiging bezoeken in gesprek over aidsbestrijding. Door de discussie aan te gaan hoopt StudentenWerk Eindhoven dat de uitzendkrachten een donatie voor 3FM Serious Request achterlaten.

Plattland Uitzendorganisatie,  werkzaam binnen de agrarische- en aanverwante sectoren, pakt de actie op een komische manier aan. Om geld in te zamelen organiseren zij het spel Schijt je rijk. Een weiland wordt verdeeld in 500 vakken, die men kan kopen voor €25,- per vak. Op dit afgezette weiland wordt een koe losgelaten. De eigenaar van het vak waar de koe als eerste in schijt wint een geldbedrag. De opbrengst van het spel gaan naar 3FM Serious Request.

Luba Financieel heeft een actie opgezet rondom kerstkaarten. De uitzender stuurt dit jaar alleen digitale kerstkaarten. Het geld dat hiermee bespaard wordt gaat naar 3FM Serious Request. Verder heeft Luba Financieel een kettingactie opgezet. Zij sporen mensen aan om ook digitale kerstkaarten te versturen en aandacht te geven aan de actie van 3FM Serious Request. Als de digitale kerstgroet ook naar Luba Financieel gestuurd wordt, maken zij €10 extra over.

Driessen HRM_Payroll doneert een bedrag van €5.000,- voor de actie van 3FM Serious Request. Komende week zullen enkele medewerkers van Driessen de cheque overhandigen in Eindhoven. Deze overhandiging willen zij muzikaal luister bij zetten door een a capella uitvoering van het nummer “With A Little Help From My Friends”.

Talentflex heeft in samenwerking met een aantal andere organisaties het project Serious sofa. Socialsofa heeft een speciale bank ontworpen. Deze bank wordt geveild en de opbrengst gaat naar de actie van Serious Request. 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer